سرعت بالا و خواب آلودگی علت اصلی تصادفات

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد: علت اصلی تصادفات در استان یزد سرعت بالا، عدم توجه به جلو و خواب آلودگی رانندگان بوده وبطور کلی عامل انسانی از عمده دلایل تصادفات در جاده‌های استان یزد بوده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، ابوالحسینی در هجدهمین نشست کارگروه کاهش تصادفات جاده‌ای استان یزد گفت: آخرین وضعیت ترافیکی و تصادفات جاده‌ها و شهر‌ها با حضور فرمانداران و اعضای کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است.
وی، افزود:متاسفانه در محور‌های برونشهری از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون، ۱۰ فوتی داشته ایم و در حوزه درونشهری ۴ نفر فوتی داشته ایم.
 
جانشین رییس ستاد تسهیلات نوروزی استان افزود: علت اصلی تصادفات در استان یزد، سرعت بالا، عدم توجه به جلو و خواب الودگی رانندگان بوده است و عامل انسانی عمده دلایل تصادفات در سطح جاده‌های استان یزد بوده است.
 
وی با اشاره به در پیش بودن روز طبیعت، و پایان تعطیلات نوروزی گفت: رانندگان شرایطی را فراهم کنند که با ایمنی و سلامت کامل به مقصد برسند.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار افزود: نیرو‌های پلیس راه و راهور در روز‌های آینده در آماده باش کامل هستند وساعات کاری خود را افزایش داده اند و بیش از ۶۰ خودرو پلیس نما با همکاری فرمانداران شهرستان‌های استان یزد در جاده‌ها مستقر هستند.
 
 ابوالحسینی افزود: راهداری، هلال احمر و اورژانس به صورت گشت‌های ویژه در جاده‌های استان حضور دارند و مجموعه نیروی مقاومت بسیج نیز مانند سال‌های گذشته به ارائه خدمات به مردم خواهند پرداخت.
 
جانشین رییس ستاد تسهیلات نوروزی استان با اشاره به ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌های سبک وسنگین در محور‌های مواصلاتی استان یزد گفت:بحث ممنوعیت تردد موتورسیکلت در جاده‌های استان به تصویب رسیده است و تردد موتورسیکلت‌ها داخل شهر‌ها نیز به شدت توسط پلیس راهور نظارت و توصیه می‌شود مردم تردد با موتور سیکلت را کاهش دهند.

در هجدهمین نشست کارگروه کاهش تصادفات جاده‌ای استان یزد، ضمن ارائه گزارش هر یک از دستگاه‌های ذیربط هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های مختلف برای کاهش تصادفات بین جاده‌ای و درونشهری صورت گرفت.

این نشست صبح امروز ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جانشین رئیس ستاد تسهیلات نوروزی استان و با حضور سایر اعضا در محل دفتر معاونت عمرانی برگزار گردید.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات