رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد:

سرعت و دقت، دستاورد صندوق‌های مکانیزه اخذ رأی است

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد در خصوص برگزاری انتخابات تمام مکانیزه در شهرهای میبد و اردکان گفت: انتخابات شوراهای اسلامی در شهرهای اردکان و میبد به‌صورت تمام مکانیزه انجام می‌شود که سرعت و دقت دستاورد این اقدام خواهد بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ روز دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه نشست خبری رئیس ستاد انتخابات استان با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.
«محمدحسین زارع» در این جلسه گفت: احراز هویت رأی دهنگان در شعبه با کد ملی، شماره شناسنامه و تاریخ تولد انجاممی شو د و از طریق شبکه به ثبت‌احوال فرستاده‌شده تا مواردی ازجمله سن قانونی و...بررسی و درنهایت به‌جای صدور برگه کاغذی، تعرفه مغناطیسی به شکل کارت الکترونیکی شارژ شود.
وی گفت: علی‌رغم اینکه اطلاعات رأی‌های داخل حافظه صندوق الکترونیکی ذخیره می‌شود و قابل‌ارسال به وزارت کشور است، تعرفه‌های کاغذی جمع شده در داخل صندوق الکترونیکی نیز قابل‌شمارش است.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری یزد با اشاره به اینکه صندوق‌های الکترونیکی شمارش و تجمیع آرا در شعب تمام مکانیزه سرعت و دقت بیشتری خواهند داشت، افزود: تعداد صندوق‌های الکترونیکی با توجه به تعداد رأی‌دهندگان در هر شعبه متفاوت است و از یک تا پنج صندوق در یک شعبه متغیراست.
وی همراه داشتن کارت ملی برای سهولت و سرعت انتخابات تأکید کرد و افزود: رأی افراد مخفی است و امکان مشاهده اطلاعات فرد رأی‌دهنده وجود ندارد.
زارع با تأکید بر اینکه از روزهای آینده اطلاع‌رسانی در مورد نحوه کار با این دستگاه‌های شروع می‌شود تأکید کرد: مانور انتخابات تمام مکانیزه در شهرهای اردکان و میبد در حال برگزاری است تا مردم و دست‌اندرکاران شعب ثبت‌نام و اخذ رأی با آمادگی کامل در روز انتخابات ظاهر شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد با انجام انتخابات مکانیزه در شهرهای اردکان و میبد پس از پایان انتخابات و تهیه صورتجلسه و تایید هیات های اجرایی و نظارت و انجام فرایند های قانونی نتایج در اسرع وقت اعلام خواهد شد.
گفتنی است در پایان این نشست از دستگاه های تمام مکانیزه انتخابات  رونمایی شد به طوری خبرنگاران قادر بودند  به صورت آزمایشی در انتخابات تمام مکانیزه شرکت کنند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات