استاندار يزد:

سرمايه اجتماعي و امنيت پشتوانه حفظ پايداري در شهر يزد است/ جايگاه موثر يزد برای ارسال پيام صلح به جهانيان

استاندار يزد با تاكيد بر ويژگي زندگي مسالمت آميز اديان و جايگاه موثر يزد براي ارسال پيام صلح و دوستي به جهانيان گفت: سرمايه اجتماعي و امنيت پشتوانه حفظ پايداري در شهر يزد است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، «محمدعلي طالبي» در نخستين کنفرانس بین المللی شهرهای پایدار  جهان که به میزبانی یزد در حال برگزاری است با اشاره به ثبت یزد در فهرست ميراث جهاني یونسکو ،این موضوع را اتفاقي موثر  براي معرفي جایگاه یزد به ویژه با مشخصه های یک شهر پایدار به جهانیان دانست.
وی ادامه داد: تبلور ثبت میراث جهانی در بسیاری از فعالیت ها و رويدادهاي امروز استان مشاهده مي شود و مهمترین ویژگی یزد که توانست این شهر را به عنوان شهري جهانی معرفی کند  به شاخصه  منابع انسانی بر می گردد که از دیرباز به عنوان یک سرمایه اجتماعی در خدمت این شهر بوده است.
استاندار یزد افزود: منابع انساني به عنوان يك سرمايه اجتماعي مهم توانسته است از گذشته يزد را در مولفه های متعددي نظير معماری، شهرسازی، علم و فناوری به شكلي قابل توجه تعالي بخشد و امروز نيز  در بررسی های پژوهشی،  يزد از سطح بالاي سرمایه اجتماعی در کشور برخوردار مي باشد.
وی بيان كرد: تاثیر این سرمایه اجتماعی  علاوه بر اقتصاد در بحث امنیت شهري نيز ديده مي شود كه  از دیرباز  در رديف امن ترین شهرهای ایران شناخته شده و  در حال حاظر نيز  یکی از بهترین مولفه های امنیتی را به خود اختصاص داده است.
طالبي اظهار داشت:از طرفي ديگر سرمايه هاي اجتماعي همزيستي ميان اديان در شهر يزد را نيز شكل داده اند و از گذشته مسلمانان، یهودیان و زرتشتیان در کنار هم و به شکلی کاملا مسالمت آمیز زندگی می کردند که مدارا مشخصه مردمان شهر یزد و متاثر از همزیستی ادیان،امروز هم در زندگی مردم مشاهده می شود.
عالي ترين مقام اجرايي استان گفت:  روحیه مدارا پیام هایی را به جهانیان مخابره کرده و یزد می تواند علاوه بر آنکه بهترین پایتخت برای شهرهاي پایدار جهان باشد; جایگاهي برای ارسال پیام صلح و دوستی به جهانیان نيز شناخته شود.
وی ادامه داد: شهر یزد همچنان که در گذشته به اتکای منابع انسانی پیشرفت های بسیار بزرگی را به دست آورده، امروز هم در بحث علمی سرآمد است و ما 25 سال است که به صورت پیاپی صدر نشین قبولی در دانشگاه های کشور هستیم.
طالبي با اشاره به سهم بالاي يزد در تعداد دانشجو خاطرنشان كرد: دانشجويان سرمايه اي براي آينده استان هستند،آينده اي كه مي خواهيم با اتكا به ويژگي هايي از جمله پايداري شهر يزد ساير توانمندي و شاخصه هاي بارزي را براي آن ساخته و به دنيا معرفي كنيم.
استاندار يزد در پايان گفت: در اين مسير  از ايده ها،نظرات و پيشنهاداتي كه در كلاس جهاني براي پايداري اين شهر مطرح مي شود  استقبال مي كنيم و اميدواريم برگزاري كنفراس بين المللي شهرهاي پايدار جهان در يزد نيز زمينه اي موثر براي تبادل تجربيات و توانمندي ها براي ساختن شهري آباد تر در مركز ايران بزرگ را فراهم آورد.

*خبرنگار:فاطمه شريفي
*عكاس:رضا زارع

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات