معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد:

سرمایه گذاری در شهرستان های استان بر پایه ظرفیت های موجود باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار يزد گفت: شهرستان های استان با توجه به ظرفیت هایی که دارند، هدفمند شود و سرمایه گذاری و وايجاد فرصت شغلی را مبني كار خود قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ «علی زینی وند» در نشست کارگروه اشتغال و امهال وام های کشاورزی شهرستان خاتم كه با حضور صباغيان نماينده مردم در مجلس، فرماندار و جمعي از مسئولان استان و این شهرستان برگزار شد، به پتانسيل هاي موجود در شهرستان خاتم اشاره و خاطرنشان كرد: باتوجه به جمعیت روستایی اين منطقه که حدود 40 درصد است، مي طلبد تا زمينه ايجاد مشاغل خرد در روستاها فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه منابع مالی خوبی در اختیار بانک سینا، بنیاد برکت، اداره های بهزیستی و کمیته امداد قرار دارد، از نماینده مردم در مجلس خواست تا نسبت به افزایش اعتبار به این شهرستان تلاش کند.
معاون اقتصادي استاندار در ادامه افزود: با توجه به تاکید استاندار محترم، معاونان استاندار و مدیران کل ملزم شدند تا به شهرستان ها سفر و از نزدیک با مسائل و مشکلات آنها آشنا شوند و در اين راستا ما هم با تاكيد مهندس زماني قمي جهت رفع برخي مسائل و مشكلاتي كه در شهرستانها وجود دارد به شهرستان خاتم سفر كرديم.
زینی وند بيان کرد: یکی از خواسته های کشاورزان بحث تسهيلاتي بود که سال های گذشته از بانكهاي كشاورزي و صادرات اخذ کردند و به دلیل خشکسالی و مشکلات مالی در بازپرداخت آن با مشکل مواجهه اند.
وی به تعامل بانكها با كشاورزان اشاره كرد و افزود: كشاورزان هم بايد با پرداخت به موقع تسهيلات خود با بانكها تعامل داشته باشند تا مسئولان بانک ها نیز در کوتاه ترین زمان ممکن تسهيلات جایگزین به آنها پرداخت کنند تا خللی در روند فعالیت کشاورزی پیش نیاید.
معاون اقتصادي استاندار به ديگر خواسته مردم در خصوص مصوبه مجلس در راستاي کمک هایی برای استمهال وام ها به مناطقی که با خشکسالی مواجهه اند اشاره كرد و گفت: متاسفانه در این مصوبه خاتم جزو مناطقی است که خشکسالی شامل آن اعلام نشده است.
وی اظهار اميدواري كرد: استاندار یزد در این زمینه پیگیری هایی را انجام دادند و نامه هایی نیز نوشتند كه در جلسه ای نیز مصوب شد، استانداری و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری کنند تا خاتم نیز جزو شهرستان هایی که در واقع کمک ها و تسهیلات خشکسالی به آنها تعلق گرفته است، قرار گیرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات