مدير كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد:

سند راهبردي مبارزه با دخانيات در استان تدوين خواهد شد

مدير كل دفتر اموراجتماعي و فرهنگي استانداري يزد با بيان آنكه كار با رسانه ها پيچيدگي ها و حساسيتهاي خاص خود را دارد اظهارداشت: در اين راستا بايد در زمينه ناخودآگاه جامعه نسبت به خود آگاه بيشتر كار شود .

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز شنبه 17 مردادماه دومين جلسه كميته استاني دخانيات در سال جاري با موضوع بررسي تدوين سند راهبردي دخانيات استان با حضورمدير كل دفتر اموراجتماعي و فرهنگي استانداري يزد، معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي و جمعي از اعضاي كميته در سالن شهيد موحدين استانداري يزد برگزار شد.
" مجيد جواديان زاده" مدير كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد در اين جلسه ضمن تبريك روز خبرنگار اظهار داشت: دستگاه هاي اجرايي به خصوص اعضاي اين كار گروه بايد ارتباط صميمانه اي با رسانه ها داشته باشند تا بخشي از اهداف ما در جهت كاهش دخانيات در استان محقق شود.
وي در ادامه افزود: اين جلسه در واقع يك نوع بارش فكري براي بيان زمينه هاي لازم در تدوين سند راهبردي دخانيات دراستان است.
"جواديان زاده" ضمن بيان ماهيت سند اجرايي است گفت: سند راهبردي سه مرحله را طي مي كند به اين صورت كه در مرحله اول نقطه فعلي يا به عبارت ديگر جايگاه فعلي را از طريق آمار و ارقام مشخص مي كند كه در اين راستا بايد دستگاه هاي اجرايي وارد شوند و آمار و ارقام لازم را ارائه دهند، بخش ديگري از سند ، چشم انداز و اهداف است كه مشخص كننده اين است كه مسير ما به چه سمتي مي باشد همچنين بخش سوم آن استراتژيهايي است كه از طريق آن از نقطه شروع به نقطه هدف مي رسيم، بنابراين بايد اين سه بعد را با كمك و همراهي هم تدوين كنيم ودر جهت اجرايي شدن آن تلاش نمائيم.
وي تصريح كرد: ما در كار اجراي سند در اهداف كه كاهش دخانيات است مشكلي نداريم در واقع همه در اين راه همراه و همدل هستيم.
وي گفت: ممكن است در راهكارها و شيوه ها يكسري اختلافات وجود داشته باشد كه بايد در اين راستا از ظرفيتهاي موجود استفاده كنيم تا تمام رويكرد ها و فعاليتها را هم سو نماييم.
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه آسيبهاي اجتماعي پيچيدگي هاي خاص خود را دارند گفت: بحث دخانيات و اعتياد پيچيده است و ابعاد مختلفي دارد، بنابراين در حل و فصل آن بايد به همه ابعاد موجود توجه شود.
وي يادآورشد: اگر خواسته باشيم قليان يا هر چيز ديگري را از جامعه حذف نمائيم بايد جايگزين درستي را براي آن تعريف كنيم.
مديركل دفتر اموراجتماعي و فرهنگي استانداري يزد عنوان نمود: سازمانهاي مردم نهاد به عنوان انجمن هاي محلي در بخش عمده اي از ماموريت ها و مسئوليت هاي اجتماعي وارد مي شوند چون با لايه هاي مختلف اجتماعي در تماس هستند و تاثير گذاري بهتري در جامعه دارند.
وي با اشاره به اينكه "شبكه هاي اجتماعي يك ظرفيت است" گفت: بايد شبكه هاي اجتماعي در سند ديده شود و دراين زمينه بررسي كنيم كه چه نوع محتواهايي را براي كاهش دخانيات مي توان داشت كه در اين شبكه هاي اجتماعي دائم جريان داشته باشد.
"جواديان زاده " در پايان سخنان خود با بيان اينكه بايد بر اساس اصول مديريت استراتژيك يك سند جامع و كامل تدوين شود اظهار داشت: اگر ما يك سند جامع و كاملي داشته باشيم كه مبناي كار ما و ارزيابي دستگاه هاي اجرايي باشد در حقيقت يك امتياز است كه اميدواريم بعد از تدوين آن مرحله به مرحله اجرا شود و شاهد هر چه سريعتر حذف شدن اين آسيب در جامعه باشيم.
گفتني است در اين جلسه هر يك از اعضاء نقطه نظرات خود در خصوص تدوين سند راهبردي مبارزه با دخانيات استان را ارائه نمودند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات