وزير بهداشت در جمع پزشكان و فرهيختگان استان يزد:

سن اميد به زندگي در جامعه افزایش‌یافته است

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: سن اميد به زندگي در جامعه افزایش‌یافته است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، شامگاه جمعه سوم اردیبهشت‌ماه نشست هم‌اندیشی در رابطه با برنامه جامع سالمندي كشور با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي  و هيأت همراه، استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، فرماندار يزد، مشاور فرهنگي استاندار و جمعي از پزشكان و فرهيختگان استان در سالن كنفرانس حضرت باقرالعلوم(ع) دانشگاه علوم پزشكي شهيد آيت ا... صدوقي(ره) يزد برگزار شد.
 وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اين نشست با بيان اينكه فرهنگ غني ايران اسلامي هميشه بر حرمت گذاشتن به بزرگ‌ترها استوار بوده است اظهار داشت: خوشبختانه در استان يزد هنوز احترام به پدران، مادران، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها وجود دارد و اين احترام به بزرگ‌ترها بايد در جامعه نهادينه شود.
«سید حسن هاشمي» ادامه داد: در حال حاضر هشت درصد جمعيت كشور را افراد بالاي 60 سال تشكيل می‌دهند و اين مقدار تا 30 سال آينده به سه برابر خواهد رسيد يعني در سه دهه آينده بيش از 20 درصد جمعيت كشور را افراد سالمند تشكيل خواهند داد.
وي افزود: اگر به پديده سالمندي توجه ویژه‌ای نكنيم در آينده با مشكل روبرو خواهيم بود و متأسفانه برنامه‌ها در حوزه سالمندي عموماً ارشادي بوده است و خروجي خاصي را در اين حوزه شاهد نبوده‌ایم.
هاشمي تصريح كرد: جمعيت كشور در حال پیر شدن است و براي توانمندسازي سالمندان بايد به سراغ سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصي علاقه‌مند به فعاليت در اين حوزه برويم.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اظهار داشت: خوشبختانه سن اميد به زندگي در جامعه در بين زنان و مردان افزایش‌یافته است و بايد براي مردم بستري فراهم كرد كه ازلحاظ جسمي و روحي ديرتر پير شوند و از زندگي خود بيشتر لذت ببرند.
هاشمي خاطرنشان كرد: در ساير كشورها و به‌ویژه كشورهاي اروپايي در حوزه سالمندي كارهاي خوبي انجام‌شده كه اين اقدامات در بسياري از موارد قابل‌استفاده و بهره‌برداری است.
وي در پايان سخنان خود خواستار شد: وزارت رفاه، سازمان بهزيستي و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي رسيدگي به امور مربوط به سالمندان هماهنگ‌تر و منسجم‌تر عمل كنند و از انجام كارهاي موازي پرهيز نمايند.
گفتني است در استان يزد 11 مركز نگهداري از سالمندان وجود دارد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات