استاندار یزد:

سهم قابل توجه یزد در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور/ نرخ بیکاری استان پس از 7 سال تک رقمی شد/ تزریق منابع به پروژه های نیمه تمام در قالب طرح «ایران یار» با اولویت مردمی/ پیگیری و رایزنی برای تغییر برخی مدیران در راستای افزایش بهره وری

استاندار یزد گفت: براساس آمار مرکز آمار ایران و سامانه رصد اشتغال وزارت، نرخ بیکاری استان پس از ۷ سال تک رقمی شده و به زیر ۷ درصد رسید.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، استاندار یزد در برنامه رادیویی رودررو با اشاره به اهمیت تبیین اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: حماسه بزرگ نیروهای مسلح کشور در پاسخ قاطع به جنایت‌های رژیم صهیونیستی حقیقتا ابرقدرت بودن ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی را متبلور کرد.
 وی با بیان اینکه برای یک ملت مسئله ای بالاتر از کرامت، عزت و غرور ملی وجود ندارد گفت: همه این ها به برکت جانفشانی های شهدا و ایستادگی و درایت نیروهای مسلح در سایه توجهات حضرت ولی عصر و ولایت مطلقه فقیه؛ انجام شده و این حماسه بی بدیل در تاریخ ماندگار خواهد شد.
 مهران فاطمی در ادامه به تشریح موضوعات مورد پیگیری در هفته گذشته پرداخت و تصریح کرد: پیگیری جدی پروژه انتقال آب از دریا به استان در دیدار با وزیر صمت و نیرو و همچنین اجرای فاز اول این خط تا تیرماه امسال با دستور معاون اول رئیس جمهور از جمله این موضوعات بود.
 
وی از بهره‌برداری از پروژه انتقال آب به شهرستان اردکان با اتصال خط انتقال آب دریا به مخازن شهرستان در دو ماه آینده خبر داد و گفت: یکی دیگر از دستورات مهم معاون اول رئیس جمهور فعال سازی عملیات عمرانی خط انتقال آب دریا از سمت یزد بود.
 استاندار یزد با بیان اینکه مسائل مربوط به حوزه بهره‌وری از دیگر موضوعات مورد پیگیری در هفته گذشته بوده است، عنوان کرد: با توجه به معرفی یزد به عنوان استان هدف بهره‌وری درخواست تشکیل کارگروه ویژه در سطح معاونت‌های ریاست جمهوری برای تحقق پروژه‌های این حوزه ارائه شد.
 
وی با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای کامل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یادآور شد: یزد، جزو استان‌های با بیشترین سرعت در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور است و در این راستا پروژه‌های معطل مانده زیادی را احصا کردیم.
 
فاطمی با اشاره به شناسایی قریب به 600 ملک مازاد دولتی به ارزش حدود 12 هزار میلیارد تومان در استان یزد، افزود: براساس لایحه بودجه، امسال باید 530 میلیارد تومان از محل فروش این اموال وارد چرخه تکمیل پروژه های نیمه تمام شود.
 
وی استفاده از ظرفیت شورای عالی معادن برای تکمیل جاده یزد طبس را آخرین موضوع مهم مورد پیگیری در هفته گذشته برشمرد و افزود: بر این اساس جاده دسترسی به معادن شمال شرق استان پس از ماه‌ها پیگیری در این شورا مطرح و مصوبه آن به زودی تصویب خواهد شد.
 
استاندار یزد در واکنش به انتشار خبری در خصوص اشتغال بانوان و نیروهای غیربومی استان، توضیح داد: آمار اشتغال ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران و سامانه رصد اشتغال وزارت کار بوده که بر این اساس نرخ بیکاری استان پس از ۷ سال تک رقمی شده و به زیر ۷ درصد رسید.
 
فاطمی در همین راستا ادامه داد: در تابستان ۱۴۰۲ پایین‌ترین نرخ بیکاری مردان با ۲.۹ درصد به استان یزد تعلق گرفت و نرخ بیکاری زنان به ۱۸.۴ درصد و نسبت فارغ التحصیلان از جامعه بیکار به ۵۰ درصد رسید.
 
وی در خصوص تعهد بیش از ۱۰۰ درصدی اشتغال استان عنوان کرد: تعیین سهم اشتغال استان از سوی وزارت کشور و وزارت کار مبتنی بر مسئله اشتغال یزد نبوده و اشتغال بانوان، فارغ التحصیلان و بومیان مورد توجه قرار نگرفته، اما در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از ۸۰ درصد اشتغال ایجاد شده مربوط به بومیان بوده است.
 
استاندار یزد با بیان اینکه سهم اشتغال ۲۴ هزار نفری استان یزد به دلیل کمبود نیروی کار، منجر به مهاجر پذیری خواهد شد، گفت: بر این اساس در حضور رئیس جمهور پیشنهاد دادیم بالای ۴۵ درصد از سهم اشتغال استان در سال ۱۴۰۳ مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد افزود: آمار تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی اشتغال ایران پس از پالایش و اعتبار سنجی توسط سامانه رصد اشتغال اعلام شده است.
 
وی در پاسخ به مباحث مطرح شده در خصوص پروژه‌های نیمه تمام اقتصادی و عمرانی در استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر اعتبار مورد نیاز برای تکمیل صدها پروژه نیمه تمام استان بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است؛ لذا در قالب طرح ایران یار ریاست جمهوری به پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا تزریق تسهیلات و منابع خواهد شد.
 
مهران فاطمی در همین راستا ادامه داد: همچنین دولت طرحی را در دست تدوین دارد که پروژه‌های اولویت‌دار بر اساس تشخیص مردم منطقه اولویت بندی و متناسب با منابع به اتمام خواهد رسید.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص جابجایی برخی از مدیران استان توضیح داد: علاوه بر تغییر ۵ مدیر دستگاه‌های مختلف استان در سال گذشته، تعداد دیگری نهایی شده و در مرحله استعلام‌ قرار دارد و برای جابجایی چند مدیر دیگر در حال رایزنی با وزارتخانه‌ها هستیم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات