استاندار یزد:

سیاست ارتقاء جایگاه کتاب و کتابخوانی در استان را با جدیت پیگیری می‌کنیم

استاندار یزد در آیین گشایش کتابخانه عمومی "حاج علی‌اکبر کاظمینی" با اشاره به اینکه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت درون مایه‌های فرهنگی و اعتقادی خود هستیم، تاکید کرد: سیاست ارتقاء جایگاه کتاب و کتابخوانی در استان را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه ۱۱ شهریور ماه ۹۸، آیین گشایش کتابخانه عمومی "حاج علی‌اکبر کاظمینی" با حضور "محمدعلی طالبی استاندار یزد"، ‌"‌علیرضا مختارپور" دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار، "سیدمحمد رستگاری" فرماندار یزد، "‌رقیه دوست فاطمی‌ها"‌ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و جمعی از مسئولان و مدیران استان در منطقه شهرک رزمندگان یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم با اشاره به اینکه استان یزد یک استان فرهنگی با دیرینه بسیار درخشان در حوزه‌های علمی، فرهنگی و اعتقادی است، گفت: امروز که ما در مسیر رشد و توسعه قرار داریم و بعضا مسائل و موضوعاتی دامن‌گیر جامعه سنتی و ارزشی‌مان شده، بیش از هر زمان نیازمند تقویت درون ما‌یه‌های فرهنگی و اعتقادی خود هستیم.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: کتاب و کتابخوانی به عنوان یک ابزار بی‌بدیل ‌علی رغم گسترش فناوری های نو، شبکه های مجازی و تکنولوژی های روز هنوز هم به عنوان یک وسیله ممتاز انتقال دهنده علم و آگاهی جایگاه با اهمیتی دارد.
وی افزود: بنابراین سیاست ارتقاء جایگاه کتاب و کتابخوانی در استان را با جدیت پیگیری می‌کنیم و انتظار داریم دستگاه‌های متولی این حوزه در استان نیز از جمله نهاد کتابخانه های عمومی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دیگر دستگاههای مسئولیت دار نیز راهبردها و هدف گذاری ها در این حوزه را با جدیت دنبال کنند.
"طالبی" ضمن تشکر از همه اقداماتی که تا به امروز در استان در راستای برنامه های "یزد، پایتخت کتاب ایران" انجام شده، یادآور شد: کارهای بزرگی در این رابطه باید تا پایان سال انجام شود.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با قدردانی از حمایتهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور، گفت: با وجود این حمایت ها و مدیریت خوب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و انسجام خوب این مجموعه، شاهد بالندگی در فعالیتهای کتابخانه های استان بوده‌ایم و همواره کتابخانه های عمومی استان جزو برترین ها در کشور بوده و قطعاً تداوم این حمایت ها و همراهی می تواند استان یزد را بیش از گذشته در این مسیر موفق بدارد.
"طالبی" در پایان سخنان خود با انتقاد از طولانی شدن مدت زمان تکمیل و بهره برداری از پروژه کتابخانه مرکزی یزد، خواستار حمایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای تسریع در انجام این پروژه شد و اظهار امیدواری کرد: کتابخانه مرکزی یزد بتواند نماد فرهنگی شایسته ‌ای برای استان باشد.
در پایان این مراسم از "حاج علی‌اکبر کاظمینی"، خیر احداث کننده این کتابخانه عمومی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
گفتنی است کتابخانه عمومی حاج علی اکبر کاظمینی در زمینی به مساحت ٣٠٠ مترمربع، با ۱۳۲۰ مترمربع زیربنا در چهار طبقه، در شهرک رزمندگان یزد احداث شده ‌که ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز این کتابخانه هزینه شده و از این میزان ۲۵ میلیارد ریال به ساخت و ۵ میلیارد ریال به تجهیز کتابخانه اختصاص یافته است.

★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

★عکس: رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات