معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

شبکه‌های خویشاوندی مؤثرترین فضا برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

محمد اسحاقی در نشست ملّی خیّرین و توسعه اجتماعی گفت: انتظار است همۀ گروه‌های مردمی در شبکه‌های خویشاوندی فعال باشند و با تقویت حضورشان، برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در درون خانواده‌ها تکاپو کنند.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، روز پنج شنبه 25 آذر ماه، دومین روز از نشست ملّی خیّرین و توسعه اجتماعی به میزبانی استان یزد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار یزد، رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، مشاور وزیر کشور و معاون امور سازمان‌های مردم ‌نهاد وزارت کشور، قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی، قائم مقام وزیر و معاون اجتماعی وزیر بهداشت، معاون وزير دادگستري و رئيس جامعه خيرّین كشور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، امام جمعه موقت یزد، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار و جمعی از مسئولان کشور و استان در سالن اجتماعات خیام هتل صفاییه یزد برگزار شد.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست ملی خیرین و توسعه اجتماعی به شاخص‌ها و عواملی که منجر به بهبود وضع ازدواج و طلاق‌های کشور خواهد شد، اشاره کرد.
«محمد اسحاقی» توجه به روند درست تشکیل خانواده، تحکیم تعالی و ایمن بخشی خانواده را یک ضرورت دانست و گفت: اگر مشکلی در خانواده‌ها وجود داشته باشد به دلیل رعایت نشدنِ این شاخص‌ها است.
به گفتۀ وی، به‌هنگام نبودنِ ازدواج‌ها، ازدواج‌های ناآگاهانه، ازدواج های تجملاتی و ناپایدار از شاخص‌های مهمی بوده که در موفق بودن یا نبودن ازدواج‌های کنونی تأثیرگذار بوده است.
اسحاقی با اشاره به آمارهای ازدواج و طلاق در کشور، روند کلی ازدواج‌های کشور را کاهشی و روند طلاق را افزایشی عنوان کرد.
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: روند کنونی حاکی از این است که اگر همین گونه پیش برویم در نقطه‌ای به جایی می‌رسیم که برخلاف چشم‌انداز، به ازای هر دو ازدواج یک طلاق خواهیم داشت.
اسحاقی تصریح کرد: راهکارهایی در قالب سیاست‌ها، قوانین و سند توسعه وجود دارد که باید به عمل تبدیل شود.
وی مشاوره‌های پیش از ازدواج، فرآهم بودنِ تجهیزات آزمایشی پیش از ازدواج، تهیه متون آموزشی مناسب، فرآیند درست دستگاه‌های دولتی و قضایی را از مواردی دانست که می‌تواند منجر به بهبود وضع طلاق و ازدواج‌های کشور شود.
اسحاقی در پایان سخنانش گفت: انتظار است همۀ گروه‌های مردمی در شبکه‌های خویشاوندی فعال باشند و با تقویت حضور مردمی، برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در درون خانواده‌ها تکاپو کنند.
گفتنی است نشست ملی خیّرین و توسعه اجتماعی با میزبانی استان یزد به مدت دو روز با اولویت دست‌یابی به راهکارهای تعامل دو جانبه با مشارکت خیّرین در حوزۀ مدیریت آسیب‌های اجتماعی در حال برگزاری است.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات