معاون عمرانی وزیر کشور:

شرط اول رونق توليد در شهرها جذب سرمايه و فعاليت بخش خصوصي است/يزد پايگاه تاثيرگذار ملي در مديريت شهري

معاون عمران و توسعه امور شهري و روستائي وزير كشور در نشست شهرداران استان يزد بيان كرد: شرط اول رونق توليد در شهرها جذب سرمايه و فعاليت بخش خصوصي است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، عصر روز شنبه 18 خردادماه،نشست شهرداران استان با حضور « مهدي جمالي نژاد» معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور و رئيس سازمان شهرداري ها و دهياري های كشور،« محمدعلي طالبي » استاندار يزد و «محسن صادقيان» معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد در سالن كنفراس مجموعه مشيرالممالك برگزار شد.
معاون عمران و توسعه امور شهري و روستائي وزير كشور با تاكيد بر تغيير در راهبردها و فاصله گرفتن از اداره شهر با اتكا به حمایت هاي دولتي گفت:در سال هاي اخير تحولات مختلفي در زمينه اقتصادي روي داده است كه موجب شده راهبردهاي كنوني مديريت شهري پاسخ مطلوب را به اداره شهرها ندهد.
« مهدي جمالي نژاد» افزود:يكي از جايگزين هاي اداره دولتي شهر و كاهش وابستگي به پول نفت در شهرها جذب سرمايه هاي بخش خصوصي است و ضروريست شوراها و شهرداري ها به اين حوزه به عنوان منبع تامين درآمد،ثروت و شغل توجه همه جانبه اي داشته باشند.
جمالي نژاد خاطرنشان كرد:فراهم نمودن زمينه هاي جذب سرمايه گذاران و بخش خصوصي شرط اول رونق توليد در شهرهاست و لازم است شهرداري ها و شوراها در اولين فرصت سازو كار مناسبي براي جذب سرمايه در شهرها تعريف كنند.
وي ادامه داد:بها دادن به صاحبان ايده و نگاه هاي خلاق با هدف تامين درآمدهاي پايدار و اصلاح رويه هاي انجام امور از راه هاي موفقيت در مديريت شهري و گام برداشتن در مسير توسعه است.


*يزد پايگاه تاثيرگذار و نقش آفرين ملي در حوزه مديريت شهري


رئيس سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور بيان كرد:تمركز بر برندسازي شهري به عنوان اولويتي مهم براي هر يك از شهرها با توجه به مزيت هاي نسبي و رقابتي نيازمند توجه جدي است و تعريف بسته هاي سرمايه گذاري و اطلاع رساني آن ها نيز می تواند در این راستاموثر واقع شود.
جمالي نژاد در ادامه مديريت كارآمد،با انگيزه و  جذب مشاركت مردم در مديريت شهري با تقويت اعتماد اجتماعي به عنوان سرمايه هاي اصلي شهر را از پشتوانه هاي مهم برای تعالي شهرها دانست.
 معاون عمران و توسعه امور شهري و روستائي وزير كشور به وقوع سيلاب هاي اخير اشاره و توجه شهرداري ها به مصوبات هيات دولت و اسناد آسيب شناسي شهرداري ها براي پيشگيري از سيلاب و لايروبي رودخانه ها  در تعامل با ساير دستگاه هاي اجرايي را خواستار شد.
وي افزود:يزد از سابقه خوبي در موضوع مديريت واحد شهري برخوردار است كه امروز پايگاه تاثير گذار و نقش آفرين ملي بوده و از بيشترين دانش و دانايي در حوزه مديريت شهري بهره برده است، بر این اساس مسئولان استان و شهر يزد مي توانند با تهيه و ارائه طرح هاي دقيق و كاربردي اعتبارات لازم را جذب كنند.


 *خبرنگار:فاطمه شريفي
*عكاس:رضا زارع

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات