معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار يزد:

شعار زدگی آفت توسعۀ فرهنگی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست شورای توسعۀ فرهنگی شهرستان‌ها، شعار زدگی را آفت توسعۀ فرهنگی دانست و گفت: براي ایجاد تحرک و موفقیت کمیته‌های فرهنگی، بايد از عرصۀ شعار به عمل‌گرایی حركت كنيم.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، نشست شورای توسعۀ فرهنگی شهرستان‌ها عصر چهارشنبه 19 آبان ماه با حضور استاندار يزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداري، فرمانداران، بخشداران و کارشناسان فرهنگی بخشداری‌ها در سالن زنده ياد حمیديا استانداري برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه متأسفانه مشکل ما در عرصۀ فرهنگ شعارزدگی است، گفت: لازمۀ کار فرهنگی مؤثر، حرکت از عرصۀ شعار به عرصۀ عمل است.
به گفتۀ طالبی، باید به سوی نگرش‌ها و باورهایی حرکت کنیم که به جامعه آسیب نرساند و مانع توسعه نشود.
وی با اشاره به موانع تحقق حکمرانی خوب، يادآور شد: به نظر می‌رسد بسیاری از اين موانع، ریشۀ فرهنگی دارد و به واسطۀ نگرش‌های نادرستی ایجاد شده که در طول زمان شکل گرفته است.
طالبی با تأکید بر لازمۀ تداوم کار فرهنگی افزود: برای به بار نشستن کار فرهنگی مؤثر، پيش از هر كاري باید فرهنگ را زیربنای همۀ امور قرار داد و دانست که فرهنگ در طول زمان شکل خواهد گرفت و به پایداری می‌رسد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پايان سخنان خود با اشاره به اهداف کمیته‌های فرهنگی، مانند شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و منابع انسانی مستعد، گفت: استمرار این طرح تا محلات و روستاها موجب می‌شود که برنامه‌های گوناگون فرهنگی از سوي این کمیته‌ها به مردم رسانده شود و لازمۀ به بار نشستن این برنامه‌ها ایجاد پويايي در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها به‌ویژه از سوی مدیران ارشد است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نيز در اين نشست هدف شورای توسعه فرهنگی استان، شهرستان‌ها و بخش‌ها را حفظ و گسترش فرهنگ دارالعباده و دارالعلم دانست و برنامه‌های مقدماتی و اجرایی در این زمینه را تشريح کرد.
«مجيد جواديان زاده» مسائل مرتبط مانند اولویت‌بندی آسیب‌هاي اجتماعی، طرح‌های پژوهشی فرهنگی، برنامه‌های پیشنهادی فرهنگی را از موارد مطرح شده در شوراهای شهرستانی دانست و موضوعاتی مانند دینداری، عدالت‌خواهی، مثبت‌گرایی، اندیشه‌ورزی و قانون‌گرایی را از موضوعات فرهنگی پیشنهادی برای طرح در این شوراها بیان کرد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات