مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استانداریزد در برنامه گفتگوي خبري:

شعار همیشگی روابط عمومی ها ، صراحت ، صداقت و شفافیت است

مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان در برنامه تلویزیونی گفتگوی زنده خبری گفت: شعار همیشگی روابط عمو می ها ، صراحت ، صداقت و شفافیت است که اگر با سرعت عمل در پاسخگویی نیز همراه باشد ، آینده‌اي درخشان پیش روی روابط عمومی‌ها خواهد بود .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار و دبیر شورای هماهنگی  روابط عمومی های استان ، به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی در برنامه زنده گفتگوی خبری در صدا و سیمای مرکز یزد حضور یافت و به تشریح جایگاه روابط عمومی پرداخت.
"عباس ملازینلی" در این گفتگو در خصوص تعریف کلی روابط عمومی اظهار کرد : يكي از تعاريف روابط عمومي، مجموعه اقدامات برنامه ریزی شده و هدفمند برای ایجاد یک رابطه بهینه و موثر است که ذاتا در هر فردی با شدت و ضعف ، وجود دارد.
وی مخاطب شناسی را یکی از ارکان اساسی روابط عمومی ها دانست و افزود : روابط عمومی به دلیل اینکه با زبان مخاطب و ارتباط با مردم سروکار دارد، یک هنر تلقی شده و از سوي صاحب نظران، به عنوان هنر هشتم شناخته شده است .
ملازینلی ادامه داد : ارتباطات برون سازمانی یعنی مجموعه ارتباطاتی که با رسانه ها و مردم وجود دارد و ارتباطاتی اعم از اطلاع رسانی ، آگاهی دهی ،تبلیغات و ارتباط با همکاران و  سازمانهای فرادستی که به عنوان ارتباطات درون سازمانی می باشند ، از وظایف اصلی روابط عمومی هاست .
مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار یزد خاطر نشان کرد: هرچقدر جامعه ای توسعه یافته تر باشد و رشد اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی بیشتری داشته باشد ، در حوزه روابط عمومی تخصصی‌تر و حرفه اي تر عمل می کند.
ملازینلی دیدگاه سنتی نسبت به حوزه روابط عمومی را از مشکلات این حوزه نام برد و تصریح کرد : هر چه جامعه به سمت توسعه یافتگی پیش رود ، تقسیم وظایف در حوزه روابط عمومی تخصصی تر شده و در عرصه تبلیغات ، اطلاع رسانی ، بازار یابی و ارتقای سطح رضایت مردم به روابط عمومی توجه ویژه ای خواهد شد.
جانشین اداره کل روابط عمومی استانداری عدم تربیت نیروی متخصص در حوزه روابط عمومی را از دیگر موانع توسعه روابط عمومی ها در جامعه عنوان و اظهار داشت: عدم وجود رشته روابط عمومی در حوزه تحصیلات تکمیلی از جمله کارشناسی ارشد و دکترا مصداق این مسئله است .
دبیر شورای هماهنگی  روابط عمومی های استان ادامه داد : اگر کسی بخواهد در حوزه تخصصی روابط عمومی تحصیل کند یا باید از کشورخارج شود یا اینکه رشته اش را تغییر دهد در حالیکه این تحصیلات تکمیلی در رشته روزنامه نگاری و مدیریت رسانه وجود دارد .
ملازینلی ، نبود انجمن صنفی قدرتمند در حوزه روابط عمومی ها که تشکیلاتی قانونی داشته باشد و بتواند از حقوق حوزه روابط عمومی دفاع کند را از دیگر کمبودهای این حوزه عنوان کرد.
وي یکی از وظایف روابط عمومی ها  برای تغییر نگرش سنتی به این حوزه را ، اثبات خودشان دانست و افزود : متاسفانه بعضی از منصوبان در حوزه روابط عمومی ها ،متخصص نبوده و ضعیف عمل می کنند که گناه این ضعیف عمل کردن را بر دوش همه روابط عمومی ها می گذارند .
مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار گفت: هنگامی که یک سازمان لذت داشتن روابط عمومی قدرتمند و حرفه اي را بچشد، به گسترش فعالیت روابط عمومی بیش از پیش اهتمام کرده و به روابط عمومی بيشتر اتكا می کند.
وی با اشاره به شعار امسال روابط عمومی مبنی بر "روابط عمومی ، مردم مداری و گفتمان سازی" ، عنوان کرد : وظیفه اصلی روابط عمومی ها گرفتن نبض جامعه است که باید جامعه را رصد کرده و تعاملی دو سویه با مردم داشته باشد تا چشم انداز روشن تری در بحث توسعه داشته باشیم .
ملازینلی در پایان سخنان خود بیان کرد : مردم انتظار ندارند که همه مشکلات یک شبه حل شوند اما انتظار پاسخگویی مناسب و سریع را از روابط عمومی ها دارند که اگر این مهم با ارتقای علمی روابط عمومی ها تحقق یابد ، آینده بهتری پیش روی این حوزه خواهد بود .
 

دانلود فیلم

برنامه تلویزیونی گفتگوی زنده خبر با حضورمشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار و دبیر شورای هماهنگی  روابط عمومی های استان

Jalsjjjsjhsh 2.jpg Jalsjjjsjhsh 1.jpg

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات