رئیس ستاد انتخابات استان یزد مطرح کرد:

شعب اخذ رأی شوراهای اسلامی در اردکان و میبد تمام مکانیزه است/رسیدگی به شکایت داوطلبان تا 18 اردیبهشت نهایی می‌شود/مشارکت بالغ بر 24 هزار نفر در امر برگزاری انتخابات استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان یزد در جمع خبرنگاران اعلام کرد: انتخابات شوراهای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه شهرهای میبد و اردکان به‌صورت تمام مکانیزه برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ روز دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه نشست خبری رئیس ستاد انتخابات استان با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.


18 اردیبهشت زمان اعلام اسامی نهایی داوطلبان تائید صلاحیت شده


 «محمدعلی طالبی» در این جلسه گفت: انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم که تاکنون همراه با برنامه زمان‌بندی و در برخی موارد زودتر از برنامه در سطح استان کار را دنبال کرده‌ایم.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: در موضوع انتخابات شوراها مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت شهرستان و بخش را پشت سر گذاشته و هم‌اکنون در مرحله بررسی شکایات توسط شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم.
وی گفت: 18 اردیبهشت اسامی نهایی داوطلبان تائید صلاحیت شده در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اعلام و 21 اردیبهشت تبلیغات کاندیداها آغاز می‌شود.


اختصاص 876 شعبه ثبت‌نام و اخذ رأی به انتخابات ریاست جمهوری


وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری با تشکیل هیئت اجرایی و جلسات مشترک با هیئت‌های اجرایی انتخابات شوراها برای تعیین تعداد و محل شعب اخذ رأی در شهرستان‌ها و بخش‌ها به پایان رسیده است.
طالبی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری و در سطح استان 876 شعبه ثبت‌نام و اخذ رأی خواهیم داشت که از این تعداد 564 شعبه در شهرها و 312 شعبه در روستاها مستقر می‌شوند. از این تعداد، 652 شعبه ثابت و 224 شعبه سیار است.


تعیین 836 شعبه ثبت‌نام و اخذ رأی در انتخابات شوراهای شهر و روستا


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد افزود: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 40 شعبه کمتر از شعب انتخابات ریاست جمهوری داریم به‌طوری‌که در کل، 836 شعبه ثبت نام و اخذ رأی برای انتخابات شوراها در نظر گرفته‌شده است که از این تعداد 273 شعبه روستایی و 563 شعبه در حوزه شهری می‌باشد، ضمن اینکه 651 شعبه اخذ رأی شوراهای اسلامی ثابت و 185 شعبه سیار است.
این مقام مسئول اعلام کرد: به‌منظور سهولت دسترسی خواهران نیز تعداد 89 شعبه ثبت نام و اخذ رأی ویژه در استان برپا خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد در توضیح تفاوت تعداد شعبه اخذ رأی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری گفت: لازم بود آبادی‌ها و مناطق سکونتگاهی که روستا تلقی نمی‌شوند و دارای حدنصاب جمعیتی برای تشکیل شورا نیستند توسط شعبه‌های اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری پوشش داده شوند.


برگزاری انتخابات شوراها در شهرهای میبد و اردکان تمام مکانیزه است


وی در خصوص فعالیت شعب مکانیزه اخذ رأی در استان یزد گفت: انتخابات شوراهای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه شهرهای میبد و اردکان به‌صورت تمام مکانیزه برگزار خواهد شد.
 طالبی افزود: 95 شعبه اخذ رأی مکانیزه در استان خواهیم داشت که تعداد 41 شعبه در شهر اردکان و 54 شعبه در شهر میبد در قالب 300 صندوق تمام مکانیزه برای ثبت‌نام و اخذ رأی مردم راه‌اندازی می‌شود.
وی اعلام کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته بالغ‌بر 24 هزار نفر مأمور برگزاری، نظارت، حفاظت و پشتیبانی انتخابات در استان هستند.


فضای آرام استان در عرصه تبلیغات ریاست جمهوری


وی با شاره به اینکه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بلافاصله پس از اعلام رسمی نامزدها توسط شورای نگهبان آغازشده است، گفت: تخلفات اندکی وجود داشت که مورد پیگیری قرار گرفت و در کل فضای آرامی در تبلیغات استان را شاهد هستیم.
طالبی درباره برخی محدودیت‌های تبلیغاتی داوطلبان گفت: مکان‌هایی برای نمایش اقلام تبلیغاتی نامزدها در سطح شهر مشخص‌شده است.
وی تأکید کرد: تعداد ستاد انتخاباتی و اندازه پوستر تبلیغاتی برای انتخابات ریاست جمهوری محدودیتی ندارد ولی آدرس ستادها و نام مسئول آن‌ها باید به فرمانداری و بخشداری‌ها اعلام شود.


محدودیت‌های تبلیغاتی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا


رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا محدودیت‌های بیشتری داریم به‌طوری‌که زمان تبلیغات فقط هفت روز است و داوطلبان صرفاً در هر منطقه شهری می‌توانند یک ستاد داشته باشند، همچنین داوطلبان روستایی مجاز به راه‌اندازی یک ستاد در روستا هستند.


استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات کاندیداها ممنوع است


وی با تأکید بر اینکه استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای تبلیغات انتخابات ممنوع است، گفت: مجازات‌هایی در قانون پیش‌بینی‌شده است و درصورتی‌که نهادهای دولتی امکاناتی را در قالب عقد قرارداد به ستادها اختصاص دهند باید به‌گونه‌ای باشد که همه ستادها بتوانند به یک اندازه از آن امکانات برخوردار شوند.

فعالیت‌های فضای مجازی کاندیداها رصد می‌شود


وی درباره تخلفات فضای مجازی نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا گفت: کمیته‌ای برای بررسی تخلفات فضای مجازی تشکیل‌شده و با داوطلبان متخلف برخورد می‌شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد گفت: زمان برگزاری انتخابات ساعت 8 صبح به مدت 10 ساعت در قانون پیش‌بینی‌شده است که امکان تمدید این مدت‌زمان وجود دارد ولی ممکن است این تمدید شامل برخی شعب مانند شعب موجود در روستاها نشود.
گفتنی است در پایان این نشست از دستگاه های تمام مکانیزه انتخابات  رونمایی شد به طوری خبرنگاران قادر بودند  به صورت آزمایشی در انتخابات تمام مکانیزه شرکت کنند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات