شناخت كافي از محيط پيرامون زيربناي مديريت بحران/ تقويت مهارت و تجهيزات ارائه خدمات را تسهيل مي كند

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد شناخت كافي از محيط پيرامون را زيربناي مديريت بحران دانست و گفت:تقويت مهارت،اطلاعات و تجهيزات ارائه خدمات را در زمان حوادث ناگهاني و بحران تسهيل مي كند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد در آيين اختتاميه دومين دوره آموزشي مديريت بحران(مبشر) ويژه مديران شهرستان هاي استان با موضوع سيل و زلزله گفت: دانش و تجربه از ضرورت هاي فعاليت در عصر حاضر است و ما امروز به مديران و همكاراني نياز داريم كه  اطلاعات و مهارت كافي براي مديريت استان به ويژه در زمان بحران را داشته باشند.
«محسن صادقيان» با قدرداني از برگزار كنندگان اين دوره آموزشي بيان كرد: مديران ميداني و عملياتي مي توانند در برنامه هاي پيش رو و اتفاقات احتمالي  با كيفيت مناسب تصميم سازي و خدمات ارائه نمايند و لازم است  در كنار آموزش بروزرساني اطلاعات و بازآموزي مهارت ها نيز مورد توجه قرار گيرد زيرا اين امر مي تواند در زمان بحران بسيار موثر واقع شود.
صادقيان افزود: در كنار ارتقا توان مديريتي و مهارتي نيازمند امكانات ، تجهيزات و نيروي انساني مناسب نيز هستيم كه در زمان بحران بتوانيم خدمات را به موقع و در شكلي رضايت بخش ارائه كنيم زيرا  موقعيت جغرافيايي و ارتباطي يزد ايجاب مي كند به ويژه در مديريت ترافيكي و رويارويي با موضوع ريزگردها آمادگي موثر وجود داشته باشد.
وي خاطرنشان كرد:با توجه به شرايط شهرها و روستاهاي استان ، خشتي بودن بافت تاريخي و قديمي و وجود بخشي از بافت فرسوده و ناكارآمد در مواقع بحران با چالش هاي متعددي روبه رو مي شويم كه  شناخت كافي و تهيه بانك اطلاعاتي از فضاي پيرامون و تجهيزات دستگاه هاي مختلف  مي تواند در ايجاد هم افزايي براي مديريت اين موضوعات اثرات مثبتي به همراه داشته باشد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد اظهار داشت:بانك اطلاعاتي در خصوص مسيرهاي ارتباطي و راه ها،محلات شهري و روستايي  بر بستر فناوري اطلاعات با محوريت سازمان فاواي شهرداري در دستور كار قرار گيرد زيرا امروز شهر يزد 700 هكتار بافت تاريخي و نزديك 3هزار هكتار بافت فرسوده و ناكارآمد دارد و اگر اتفاقي رخ دهد ميزان اطلاعات از مناطق مختلف،معابر ،دسترسي ها،موضوعات  جمعيتي و سكونتي در خدمات رساني اثر مستقيم دارد.
صادقيان ادامه داد:بازآفريني شهري و نوسازي ناوگان حمل و نقل از مباحث مورد تاكيد رياست محترم جمهوري براي بهره گيري از فرصت هاي پيش رو است  و شهرداران  و فرمانداران نيز اين موضوع را با دقت مورد توجه قرار دهند زيرا در اين طرح با استقرار دفاتر تسهيلگري در مناطق مختلف ؛ شناخت پلاك به پلاك سكونت ها،ويژگي هاي جمعيتي و  سطح خدمات زيربنايي و روبنايي امکان پذیر مي شود.
معاون عمراني استاندار در پايان گفت:هيچ دستگاهي به شكل جزيره اي به برنامه بازآفريني شهري ورود نكند زيرا مقرر شده است با دستورالعمل واحد محلات بين دستگاه هاي مختلف توزيع و در  فرمت خاص اين اطلاعات با موضوعات مختلف جمع آوري و طبقه بندي شود.

*خبرنگار:فاطمه شريفي
*عكاس:رضا زارع

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات