معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

شناساندن انقلاب با زبان و ابزارهای سنتی کارایی ندارد/ لزوم مشارکت مردم در اجرای برنامه های دهه فجر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به خلاقیت و نوآوری در برگزاری جشن انقلاب اظهار داشت: معرفی و شناساندن انقلاب با زبان و ابزارهای سنتی کارایی ندارد لذا باید با روش‌های جدید و برنامه‌های ابتکاری و خلاقانه که جذابیت‌های لازم برای نسل جدید دارد موردتوجه قرار دهیم.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، روز شنبه 16 دی‌ماه 96؛ نشست ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور جمعی از مدیران استان، فرمانداران و اعضای عضو این ستاد در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد.
 «محمدعلی طالبی» در این جلسه این انقلاب را به‌نوعی مطالبات مشروع چند صدساله مردم کشور دانست و اظهار داشت: مطالبات مردم در حرکات ضد استعماری و ضد استکباری مطرح‌شده بود که البته در برخی موارد این اهداف به انحراف هم کشیده شد، اما در نهایت به پیروزی انقلاب ختم شد.
وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی جامعیتی در خود داشت که همه موارد را در درون خود با رهبری انقلاب هدایت کرد؛ ادامه داد: تا به امروز این انقلاب به مسیر خود ادامه داده اما باید به شعارهای اصلی و اساسی انقلاب و به روح پیام‌های انقلابی مانند استقلال و وحدت که تحت لوای شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود توجه داشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با تأکید بر اینکه اگر دل در گروی انقلاب داریم باید به شعارهای اصیل انقلابی توجه جدی داشته باشیم؛ اضافه کرد: بر این اساس باید واکاوی شود که عملکردها در چهار دهه گذشته چگونه بوده است تا بفهمیم کجای عملکرد از انقلاب دور شده و در راستای تأمین زندگی مادی و معنوی مردم نبوده است و برای اصلاح آن گام برداریم.
وی با تأکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم دین خود را به شهدا و انقلاب از طریق توجه به شعارها و آرمان‌ها ادا کنیم؛ افزود: همواره برای معرفی انقلاب به نسل جدید تأکید شده و مایه سرافکندگی است نسلی که در طول چهار دهه گذشته متولدشده و در این فضا رشد و تربیت‌یافته است، بعضاً تحت تأثیر برخی القائات، سلطنت‌طلبی را مطرح می‌کند و درک درستی از انقلاب ندارد.
طالبی بابیان اینکه باید بررسی کرد که چرا در اغتشاشات جوانانی حضور دارند که نمی‌دانند بر انقلاب و این کشور چه گذشته است؛ گفت: باید هر کمیته‌ای در حیطه وظایف و مسئولیت‌های خود این وظیفه را در نظر بگیرد تا نسل‌های جدید بعد از انقلاب را نسبت به انقلاب و آرمان‌های آن آگاه کند.
وی بابیان اینکه بحث واگذاری کار به مردم و جلب مشارکت آنان در این سال‌ها ضعفی بوده که به آن توجه نکردیم؛ عنوان کرد: انقلاب با حضور مردم به پیروزی رسید و حضور مردم تضمین پیروزی این انقلاب بود اما در گرامیداشت برنامه‌های سالروز پیروزی حضور مردم به‌عنوان تصمیم گیران و برنامه ریزان بسیار کمرنگ بوده است لذا تا جایی که امکان دارد باید کار را به خود مردم و تشکل‌های مردم سپرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به خلاقیت و نوآوری در برگزاری جشن انقلاب اظهار داشت: معرفی و شناساندن انقلاب با زبان و ابزارهای سنتی کارایی ندارد لذا باید با روش‌های جدید و برنامه‌های ابتکاری و خلاقانه که جذابیت‌های لازم برای نسل جدید دارد موردتوجه قرار دهیم.
وی بابیان اینکه سال آینده چهلمین سال پیروزی انقلاب راداریم؛ گفت: از امروز ستادی در کشور تشکیل‌شده است و برنامه‌های متنوع و بزرگی را در حال تدارک هستند لذا امسال برنامه‌هایی برای آمادگی بیشتر خواهیم داشت و به‌نوعی آزمونی برای سال آینده است.
طالبی تصریح کرد: برگزاری چهلمین سال پیروزی انقلاب یعنی رسیدن به بلوغ فکری و سیاسی این انقلاب و باید برنامه‌هایی متنوع و درخورشان تدارک دیده شود.
وی با تأکید بر همفکری استانی در برگزاری برنامه‌های امسال و تشکیل کمیته‌های ستاد بزرگداشت افزود: تعداد کمیته‌ها گسترش‌یافته و ممکن است هم‌پوشانی‌هایی در وظایف رخ بدهد که نیاز به مدیریت بهتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دارد تا حداکثر استفاده را ببریم.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات