استاندار یزد:

شوراهای اسلامی شهر و روستا بازوان توانمند نظام هستند/ لزوم توجه ویژه مدیران استان به شوراها

«محمود زمانی قمی» در همایش شوراهای اسلامی شهرهای استان اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و باید آن‌ها را به رسمیت بشناسیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، همایش شوراهای اسلامی شهرهای استان روز پنج‌شنبه 14 دی‌ماه 96 با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، استاندار یزد، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل دفتر شهر و شوراهای استانداری، جمعی از شهرداران استان و کارشناسان این حوزه برگزار شد.
استاندار یزد در این همایش اظهار داشت: شوراها هنوز تا جایگاه اصلی خود فاصله بسیاری دارند که باید برای رسیدن به جایگاه خودشان موردحمایت باشند.
وی بابیان اینکه دولتی‌ها نباید شوراها را رقیب خود بدانند؛ ادامه داد: شورهای اسلامی شهر و روستا بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و باید آن‌ها را به رسمیت بشناسیم.
استاندار یزد بابیان اینکه بی‌اعتنایی و توهین به جایگاه شوراها را نمی‌پسندم و برخورد می‌کنم؛ اضافه کرد: دستگاه‌ها باید در راستای تقویت شورای اسلامی شهر و روستا گام بردارند و چنانچه مدیر دستگاهی در استان خلاف این عقیده عمل کند بدون شک باید پاسخ قانع‌کننده‌ای دراین‌ارتباط ارائه کند.
وی با تأکید بر اینکه تک‌تک اعضا و کارکنان شهرداری‌ها و شوراها نیز باید یاد بگیرند تا با مردم خوب برخورد کنند؛ اضافه کرد: شوراها نیز در این فرصت باید به مجموعه تحت امر خود بیاموزند که رضایت مردم مهم‌ترین مسئله‌ای است که کارکنان باید در نظر داشته باشند.
استاندار یزد بابیان اینکه فقط «ما بگوییم و مردم گوش کنند» کار پسندیده و درستی نیست؛ عنوان کرد: باید به دنبال اصلاح سیستم و جایگزین اقتضائاتی باشیم تا رضایت مردم جلب شود و اینکه ما بگوییم و دیگران گوش کنند درست نیست، بلکه آن‌ها را صاحب حق می‌دانیم و باید اظهارنظر کنند.
وی با اشاره به تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری در استان اضافه کرد: باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های جدید حرکت کنیم و در این امر نقش بخش خصوصی بسیار مهم و تأثیرگذار است که شوراها و شهرداری‌ها باید در جذب آن کوشا باشند.
زمانی قمی در پایان اضافه کرد: باید جلسات مفصل‌تری برگزار شود تا بتوانیم به‌صورت دقیق مشکلات شوراها و شهرداری‌ها را احصا و نسبت به حل آن در استان اقدام کنیم.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات