معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار؛

شوراي اطلاع رساني استراتژي لازم براي ارائه فعاليت هاي دولت را تدوين نمايد

شوراي اطلاع رساني اين جايگاه را دارد كه يك استراتژي را بدون جهت گيري سياسي خاصي تدوين كند و فضايي را براي ارائه مطلوب دستاوردها و فعاليت هاي دولت در بخش هاي مختلف ارائه نمايد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "محمد علي طالبي" روز چهارشنبه 21 آبان ماه در چهارمين جلسه شوراي اطلاع رساني استان با اشاره اينكه در مقطع يك سالگي استقرار دولت در استان هستيم، اظهار داشت: فرصت خوبي براي نقد و بررسي وضعيت اطلاع رساني در استان وجود دارد و دستاوردهاي خوبي در طول يكسال گذشته داشته ايم.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار با اشاره به گسترش فعاليت رسانه هاي گروهي استان در عرصه اطلاع رساني گفت: توجه بسيار خوبي به حوزه روابط عمومي ها از طريق جلسات شوراي هماهنگي و دوره هاي آموزشي شده است و از طرفي بخشنامه معاون اول رئيس جمهور موجب شد تا موضوع روابط عمومي ها مورد توجه بيشتر مديران قرار گيرد.
وي افزود: يك اتفاق خوب ديگري كه افتاد در عرصه فضاي مجازي از امكانات و نرم افزارهايي كه بود بهره گيري خوبي شد و امروز به هرحال به عنوان يكي از ابزارهاي رسانه اي در سطح استان توسط بخش قابل توجهي از نخبگان و مديران و ارباب جرايد و خبرنگاران و اصحاب رسانه در حال استفاده است و خوب توانسته ارتباط برقرار كند.
طالبي گفت: احساسمان اين است كه در طول يكسال گذشته ارتباط بهتر و بيشتري مديران دولتي با رسانه ها داشتند و اين ها دستاوردهايي است كه در سايه توجه دولت به بحث اطلاع رساني و روابط عمومي اتفاق افتاده است و در كنارش هم به هرحال ما با آسيب هايي در حوزه رسانه هم روبرو بوده ايم كه بيشتر برمي گردد به خط جرياني كه هدف و استراتژي خود را بر مبناي تضعيف دولت قرار داده است و رگه هايي از اين نگاه را در استان هم شاهد هستيم.
رييس شوراي اطلاع رساني استان خاطر نشان كرد: در شكل هاي مختلفي اين فعاليت نمود پيدا مي كرد، بحث نقد غير منصفانه اي كه بعضا پيش مي آمد تا بحث تحريف و تغيير بعضي از صحبت ها و سخنان، يك تشنج آفريني رسانه اي را بعضا شاهد بوديم كه وقتي كه به عقبه اش و به جوانب كار نگاه مي كرديم دقيقا مشخص بود كه يك راهبردي در اين راستا دنبال مي شود.
اين مقام مسئول بيان كرد: دامن زدن به برخي مسائلي كه در گذشته هم موضوعيت داشته است منتها در آن زمان اصلا مورد توجه بعضي از رسانه ها نبوده است، ولي الآن از همان مسائل و مشكلات بدون بيان اينكه اين مشكلات ريشه در گذشته دارد، در جهت تضعيف اين دولت استفاده مي شود.
وي تصريح كرد: شوراي اطلاع رساني مي تواند و جايگاه اين را دارد كه يك استراتژي را بدون جهت گيري سياسي خاصي دنبال كند و فضايي را براي ارائه مطلوب دستاوردها و فعاليت هاي دولت در بخش هاي مختلف ارائه نمايد و در جهت گرفتن بازخورد اين فعاليت ها و عملكردها از طرف مردم اقدامي انجام شود، يعني آن فضاي شنيدن نظرات و ديدگاههاي مردم هم به نوعي از طريق رسانه ها فراهم شود.
طالبي افزود: همه اين موارد مطرح شده در شرايطي است كه هم دولت نشان داده كه نقدپذير است و براي رسانه ها احترام قائل مي شود و هم مديران ارشد استان از عالي ترين مقام اجرايي استان گرفته تا ساير مسئولان نقدپذيري را هم در گفته هاي خودشان و هم در عمل نشان داده اند، اميدوار هستيم به هرحال با فعاليت خوب رسانه ها كمتر شاهد فضاهاي تنش و نقدهاي غير منصفانه و مسائلي كه واقعا امنيت رواني جامعه را دچار مشكل مي كند، باشيم و فضاي صميمي و همدلي را بين همه رسانه ها و مجموعه مديران استان داشته باشيم.
در ادامه دستور كار جلسه شامل، بررسي وضعيت پايگاه هاي اطلاع رساني استان و نحوه تعامل با آنها و همچنين موضوع نحوه توزيع آگهي هاي دولتي بين مطبوعات محلي و دفاتر نمايندگي روزنامه هاي سراسري و همچنين مبحث آگهي نامه ها و توزيع غير قانوني آنها در معابر عمومي، مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
گفتني در اين جلسه سيد حسين پايدار اردكاني به عنوان مسئول دبيرخانه شوراي اطلاع رساني استان معرفي شد و از زحمات عباس گلرسان به عنوان نماينده سابق هيات رئيسه شوراي هماهنگي روابط عمومي ها در شوراي اطلاع رساني استان، تقدير به عمل آمد.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات