مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد:

صرفأ مدال‌آوری در ورزش ارزشمند نیست/ورزش پلۀ رسیدن به تعاملات اجتماعی باشد

«فخرالسادات خامسی‌هامانه» از هیئت‌های ورزشی خواستار شد که نگاه‌شان فقط پرورش استعداد ورزشی افراد و پرورش افرادی صرفأ مدال‌آور و متخصص در رشته‌های ورزشی نباشد، بلکه چشم‌اندازی اجتماع‌محور داشته باشند.

به گزارش اداره کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد، نشست مشترک رؤسا و نایب رؤسای هیئت‌های ورزشی و معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی با موضوع استعدادیابی ورزشی و برگزاری جشنواره استعدادیابی در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد.
فخرالسادات خامسی‌هامانه در این جلسه خواستار استفاده از پتانسیل تشکل های اجتماعی، سازمان‌های مردم‌نهاد، افراد برجسته در محلات و نهادهایی مانند کانون بسیج محلات در استعدادیابی ورزشی شد.
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد ضمن تأکید بر استعدادیابی ورزشی دانش‌آموزان مناطق حاشیه‌نشین، گفت: استعدادیابی ورزشی صرفأ متوجه آموزش و پرورش نیست بلکه نیاز به مشارکت همگانی دارد.
وی افزود: نباید به گونه‌ای عمل کرد که فقط بحث استعدایابی مطرح باشد؛ بلکه باید در نظر داشت که بحث استعدادپروری و شناسایی و پرورش استعدادها نیز مقوله‌ای مهمتر و ارزشمندتر است.
خامسی اظهار کرد: به نظر می‌رسد در استان یزد خانواده‌ها به بُعد علمی و آموزشی فرزندان‌شان بیشتر از ابعاد فرهنگی و ورزشی اهمیت می‌دهند؛ از این‌رو لازم است به جز استعدادیابی، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی انجام شود تا خانواده‌ها به اهمیت ورزش و نقش آن در سلامت فرزندان‌شان بیشتر توجه کنند.
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری افزود: اگر این مهم با برنامه‌ریزی باشد، نه تنها مانعی برای پیشرفت آموزشی، علمی و تحصیلی نیست؛ بلکه کمک‌کننده به پیشرفت علمی نیز می باشد.
وی در حضور مسئول کشوری وزارت ورزش و جوانان گفت: لازم است وزارت ورزش تقسیم‌کاری در این حوزه داشته باشد تا جایگاه دستگاه‌هایی چون ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، نهادهای مدنی، هیئت‌های ورزشی و... در بحث استعدادیابی ورزشی مشخص شود.
خامسی افزود: همچنین لازم است برنامه درازمدت همراه با ساختار و تقسیم‌کار مشخص و به دستگاه‌های استانی ابلاغ شود.
به گفتۀ وی، نباید هدف در ورزش فقط مدال‌آوری و قهرمانی باشد بلکه در این راستا، تبدیل ورزشکاران به افرادی با تعاملات اجتماعی مطرح است و باید به گونه‌ای عمل کرد که هیئت‌های ورزشی ورزش را به پله و مسیری برای رساندن جامعه هدف خود به تعاملات اجتماعی هدایت کنند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات