استاندار يزد تأکید كرد:

صيانت از رأی مردم وظيفه اصلي هیئت‌های اجرائي و نظارت بر انتخابات

استاندار يزد گفت: صيانت و پاسداري از رأی مردم وظيفه اصلي هیئت‌های اجرائي و نظارت بر انتخابات است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد نشست مشترك رئيس و دبير ستاد انتخابات استان، رئیس هیئت نظارت انتخابات استان، فرمانداران و بخشداران استان با استاندار يزد در سالن زنده‌یاد حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در این نشست با اشاره به اهميت انتخابات هفتم اسفندماه سال جاري اظهار داشت: خوشبختانه با رهنمودهاي مقام معظم رهبري و نام‌گذاری امسال توسط ايشان با عنوان"دولت و ملت، همدلي و هم‌زبانی" اتحاد و انسجام را در بين مجموعه نيروهاي نظام شاهد هستيم و در سياست خارجي نيز با پيروزي در توافق هسته‌ای، ايران آن جايگاه قدرتمند خود را به شايستگي حفظ كرده است.
«سید محمد ميرمحمدی» ادامه داد: دو انتخابات مهم پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از اركان اصلي استحكام نظام جمهوري اسلامي ايران می‌باشند و امنيت، سلامت، رقابت‌پذیری و مشاركت مردم چهار موضوعي است كه بايد در اين انتخابات مورد تأکید هیئت‌های اجرائي و نظارت در كشور و استان باشند.
وي افزود: ازنظر سلامت و امنيت هیئت‌های نظارت، اجرائي و كانديداها در اين مهم تأثیرگذار هستند و اين اطمينان حداقل از جانب ما وجود دارد كه هیئت‌های اجرائي بر اساس قوانين شرعي و نظام جمهوري اسلامي ايران عمل خواهند كرد و قانون‌گرایی محور تمام فعاليت آن‌ها است.
ميرمحمدي تصريح كرد: در بحث رقابت‌پذیری در انتخابات برنامه‌های كانديداها بايد به‌گونه‌ای باشد كه نقاط قدرت و ايده آل‌هایشان را مطرح كنند و بتوان بستري را براي مشاركت بيشتر همه اقشار مردم در راستاي رشد و پويايي كشور فراهم كرد.
عالی‌ترین مقام اجرائي استان گفت: مشاركت مردم در انتخابات نيز تنها با جلب اعتماد آن‌ها امکان‌پذیر است و اين مهم به برگزاركنندگان انتخابات مربوط می‌شود كه فضاي آرامش و اميد را در كشور فراهم كنند تا مردم مشاركت خود در انتخابات را در تعيين سرنوشتشان مؤثر بدانند.
استاندار يزد ادامه داد: بايد فضايي فراهم شود تا متخصصين و نخبگان جامعه بيشترين نقش را در برگزاري باشکوه انتخابات ايفا نمايند.
ميرمحمدي اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب رأی مردم را حق‌الناس عنوان نموده‌اند و پاسداري از اين رأی از وظايف اصلي همه متصدیان انتخابات است.
وي در پايان سخنان خود بر تعامل تمام دست‌اندرکاران و مجريان براي برگزاري باشکوه انتخابات تأکید كرد و افزود: هیئت‌های اجرائي و نظارت بر انتخابات از هم جدا نيستند بلكه هرکدام يك هدف مقدس و مشترك دارند كه آن برگزاري باشكوه و سالم انتخابات است.
رئيس هیئت نظارت بر انتخابات استان نيز در اين نشست بر ضرورت همكاري و هماهنگي بين دستگاه‌های نظارتي و اجرائي استان در حوزه انتخابات تأکید كرد.
«حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصرمحمدي» گفت: در زمان ثبت‌نام در 4 حوزه اصلي انتخابات، نمايندگان هیئت‌های نظارت استان حضور خواهند داشت و تأکیدداریم نفراتي كه براي ثبت‌نام و اعلام كانديداتوري مراجعه می‌کنند با مدارك كامل و معتبر در مراكز ثبت‌نام حضور نمايند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات