مشاور رئيس جمهوري و رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان تأكيد كرد:

ضرورت ايجاد نظام مديريت كيفيت براي نظارت بر مصالح ساختماني

مشاور رئيس جمهوري و رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان در نخستين همايش مبحث پنجم مقررات ملي ساختمان در يزد بر ضرورت ايجاد نظام مديريت كيفيت براي نظارت بر استانداردسازي مصالح ساختماني تأكيد كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز چهارشنبه 17 شهريور، نخستين همايش ملي مبحث پنجم مقرات ملي ساختمان با حضور مشاور رئيس جمهوري و رئيس سازمان نظام مهندسي كشور، استاندار يزد، معاونان وزير راه و شهرسازي، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، مديركل حوزۀ استاندار، فرماندار يزد، مديركل دفتر فني استانداري، مديركل راه و شهرسازي استان، مهندسان، ناظران و دست اندركاران ساخت و ساز و نظام مهندسي و جمعي از مديران و مسئولان استان در سالن شهيد عباس پور يزد برگزار شد.
مشاور رئيس جمهوري و رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان در اين همايش با گراميداشت ياد و خاطرۀ شهداي 17 شهريور گفت: كنترل و نظارت بر ساختمان در ايران بر عهدۀ ناظران ساختمان است، اما نظارت بر 32 قلم مصالح ساختماني به ويژه مصالح غيرمقاوم متولي مشخصي ندارد.
«اكبر تركان» افزود: براي حل اين مشكل، مؤسسه استاندارد نياز به نظام مديريت كيفيت براي نظارت بر مصالح ساختماني دارد تا بتوانيم مصالح ساختماني مقاوم را از غيراستاندارد شناسايي و جداسازي كنيم و ديگر مسئوليتي در اين رابطه بر عهدۀ ناظران ساختمان نباشد.
مشاور رئيس جمهوري ادامه داد: مصالح ساختماني كه در بازار وجود دارد بايد تابع تمام استانداردها باشد كه البته در حال حاضر مؤسسه ملي استاندار بر استاندارد اوليه نظارت دارد اما نظارت بر استاندارد ثانويه بر عهدۀ وزارتخانه ها و دستگاه هاست.
تركان در پايان سخنان خود گفت: در حال حاضر 400 هزار نفر مهندس عضو سازمان نظام مهندسي هستند و با توجه به وجود اين افراد بايد نظارت آنها بر رعايت استانداردهاي مصالح ساختماني گسترش يابد و نظام مند شود.
گفتني است نخستين همايش مبحث پنجم مقررات ملي ساختمان به مدت دو روز و با حضور 400 نفر از مهندسان و دست اندركاران ساخت و ساز و نظام مهندسي همراه با هشت پنل تخصصي و آموزشي در يزد در حال برگزاري است.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات