معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار یزد:

ضرورت برگزاري برنامه‌های جذاب فرهنگي براي جذب جوانان به نماز

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار و دبير اجلاس استاني نماز گفت: اگر می‌خواهیم نسل نوجوان و جوان را جذب نماز نماییم بايد برگزاري برنامه‌های جذاب فرهنگي را در دستور كار خود قرار دهيم.
 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، شامگاه دوشنبه 14 دی‌ماه اجلاس استاني نماز با حضور استاندار یزد، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز كشور، معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار، جمعي از مديران ستادي استانداري و اعضاي شوراي اداري استان و مدير ستاد اقامه نماز استان در سالن آمفی‌تئاتر حضرت سيدالشهدا (ع) امامزاده جعفر (ع) يزد برگزار شد.
 «احمد ترحمي» در اين اجلاس اظهار داشت: از سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردي اصلي دولت تدبير و اميد ترويج فرهنگ نماز و اقامه نماز در جامعه است و براي تحقق اين مهم برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور كار خود قرار داده است.
وي ادامه داد: اعتلاي معرفت ديني و توسعه فرهنگ ديني مبتني بر قرآن و عترت (ع)، نشر و تقويت فضائل و اخلاق اسلامي بر پايه دین‌مداری، تقويت و توسعه فرهنگ قرآني در جامعه، نهادينه كردن ارزش‌های انقلاب اسلامي بر پايه مكتب فكري معمار كبير انقلاب اسلامي، مقابله با عوام‌فریبی و حمايت از آثار فرهنگي و هنري، اهتمام به تعميق ارزش‌های ديني و گسترش و تقويت کانون‌های فرهنگي هنري مساجد از ديگر برنامه‌های راهبردي دولت يازدهم در حوزه فرهنگ است.
ترحمي در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت بررسي اقدامات انجام‌شده در حوزه نماز پرداخت و تصريح كرد: بررسي نقاط ضعف و قوت در زمينه ترويج فرهنگ نماز ازجمله اقداماتي است كه ضروري است در حوزه ترويج و گسترش فرهنگ نماز در جامعه انجام شود.
دبير اجلاس استاني نماز گفت: شايسته است با پرهيز از شعارزدگي و پرهيز از جلسه محوري و تدوين برنامه‌های جديد و تأثيرگذار به تعميق ارزش‌های معنوي برخاسته از نماز بپردازيم.
وي اظهار داشت: امنيتي شدن فضاي جامعه و برخورد اجباري با جوانان هرگز نمی‌تواند نسل جوان ما را به مسجد و نماز جماعت جذب كند بلكه بايد با برگزاري برنامه‌های متنوع تحت مديريت ائمه جماعت مساجد و مشاركت کانون‌های فرهنگي هنري مساجد و تشکل‌های مردمي براي گسترش فرهنگ نماز و اقامه اين فريضه ديني تلاش كنيم.
ترحمي در پايان سخنان خود بر استفاده از ظرفيت بالاي خيرين و سنت حسنه وقف براي ساخت مساجد و مکان‌های اقامه نماز در استان تأكيد كرد.
 
ترويج نماز در اولويت كارها قرار گيرد
 
قائم‌مقام ستاد اقامه نماز كشور نيز در اين جلسه گفت: بايد همه تلاش ما اين باشد كه ترويج نماز و اقامه اين فريضه ديني در اولويت برنامه‌ریزی‌ها و كارهاي ما قرار گيرد زيرا خداوند در بسياري از آيات قرآن مجيد سفارشي به اقامه نماز كرده است.
«محمد مظفر» با قدرداني از اقدامات دولت تدبير و اميد براي ترويج نماز در جامعه به آیین‌نامه 17 ماده‌ای ابلاغي از ظرف رئیس‌جمهوری اسلامي ايران به دستگاه‌های مختلف اشاره كرد و افزود: فرهنگ‌سازی در حوزه نماز بايد به شیوه‌ای باشد كه همه افراد و دستگاه‌ها در زمان فرارسيدن وقت نماز، تمام‌کارها و جلسات خود را تعطيل كنند و به اقامه نماز بپردازند.
گفتني است در پايان اين اجلاس از دستگاه‌های اجرايي، خادمين و فعالان در حوزه اقامه نماز و ترويج اين فريضه ديني با اهداي لوح تقدير و هدايايي تجليل شد.
 
 
 
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات