رئیس ستاد انتخابات استان یزد در همایش شهرکرد تأکید کرد:

ضرورت به‌کارگیری افرادی صالح، سالم و مستقل در هیئت‌های اجرایی انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به اینکه انتخاب هیئت‌های اجرایی انتخابات نیازمند دقت و بررسی دقیق است، تأکید کرد: انتخاب و به‌کارگیری افرادی صالح، سالم، بی‌طرف و مستقل در هیئت‌های اجرایی انتخابات امری ضروری است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، رئیس ستاد انتخابات استان یزد در همایش منطقه‌ای آموزشي- توجيهي اعضاي ستاد انتخابات استان‌های اصفهان، يزد و چهارمحال و بختياري در شهرکرد حضور یافت.
«محمدعلی طالبی» در این همایش ضمن گرامیداشت یاد جان‌باختگان حادثه منا در مکه مکرمه، با اشاره به اینکه انتخاب و گزینش هیئت‌های اجرایی سالم وبی طرف امری اجتناب‌ناپذیر است و سبب جلب اعتماد مردم می‌شود، تأکید کرد: در این صورت جامعه که متشکل از افراد و سلایق مختلف است با آرامش و اشتیاق بیشتری در عرصه انتخابات حضور پیدا می‌کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بی‌طرفی را یک اصل اساسی در برگزاری انتخابات دانست و تأکید کرد: انتخابات باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که همه مردم در چهارچوب سلایق، رفتارها، دیدگاه‌ها و نظرات خودشان نسبت به انتخاب فرد مورد نظر خود اقدام کنند و درنهایت فردای انتخابات شاهد تجلی اراده واقعی مردم باشیم.
وی بابیان اینکه حضور کاندیداهای همه سلایق سیاسی و اجتماعی معتقد به چهارچوب های نظام در انتخابات اسفندماه 94 ضروری به نظر می‌رسد، تصریح کرد: همه مسئولان انتخابات وظیفه دارند شرايط و مقتضيات لازم را برای به صحنه آوردن اراده واقعي مردم انجام دهند و از هیچ کوششی در این مسیر دریغ نکنند.
طالبی با اشاره به صحبت‌های ریاست محترم جمهوری و وزیر محترم کشور، اجرای دقیق قوانین انتخابات را ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد که همواره اجرای قانون و ضوابط قانونی به عنوان یک اصل مهم در برنامه‌ ستادهای انتخابات استان‌ها و هیات های اجرایی قرار گیرد.
این مقام مسئول بابیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید یکی از اولویت‌های متولیان انتخابات باشد، اظهار داشت: اسفندماه امسال اولین انتخاباتی است که در دولت تدبیر و امید برگزار می‌شود و همین شاخصه مسئولیت کار را دوچندان می‌کند.
وی بابیان اینکه آگاهی بخشی پیرامون جایگاه و اهمیت مجالس خبرگان و شورای اسلامی یکی از برنامه‌های مسئولان نظام است، عنوان کرد: مطلوب است با استفاده از رسانه‌های موجود در این مورد تبلیغ و برای مردم این موارد تبیین شود تا آگاهانه نسبت به‌گزینش و انتخاب کاندیدای اصلح اقدام کنند.
وی در بخشی دیگری از سخنانش برگزاری دوره‌های آموزشی و سفرهای استانی مسئولین کشوری برگزاری انتخابات به استان‌ها را مفید دانست و افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام‌شده است، قطعاً انتخاباتی قانونمند و با سلامت کامل در سراسر کشور برگزار می شود.
طالبی در پایان از میزبانی خوب استان چهارمحال و بختیاری در برگزاری همایش منطقه‌ای آموزشي- توجيهي اعضاي ستاد انتخابات استان‌های اصفهان، يزد و چهارمحال و بختياري تشکر کرد.
گفتنی است در این همایش دوروزه که در روزهای 8 و 9 مهرماه برگزار شد، «مقیمی» معاون سیاسی وزیر کشور،«سلیمانی» استاندار چهارمحال و بختیاری و «مرادی» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختياري نیز سخنرانی کردند که مسوولان و عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در استان یزد نیز در این همایش حضور داشتند.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات