استاندار یزد تأكيد كرد:

ضرورت ترويج و توسعه فرهنگ وقف در جامعه

استاندار يزد گفت: ضروري است فرهنگ وقف در جامعه توسعه و ترويج يابد و در امور وقف رفع نيازهاي مردم در اولويت نيت واقفان باشد.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز چهارشنبه 18 آذرماه نشست مشترک مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت روز وقف با حضور استاندار يزد، مديركل حوزه استاندار و سرپرست اداره كل روابط عمومي استانداري در سالن كنفرانس اداره كل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه ضمن تسليت ايام سوگواري رحلت حضرت رسول اكرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبي (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) و گراميداشت روز وقف اظهار داشت: سنت حسنه وقف يكي از فعالیت‌هایی است كه از بطن مردم نشأت گرفته و براي پر کردن خلأهاي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي جامعه، و خدمت به مردم وارد ميدان شده است.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: وقف درگذشته ابعاد و انواع متعدد و گسترده‌ای داشته كه ساخت مسجد، مدرسه، تأمين آب وقف روشنايي، ساخت حوزه‌های علميه از آن جمله بوده است.
وي افزود: واقفان درگذشته آینده‌نگر بوده‌اند و به مباني اعتقادي توجه زيادي می‌کردند تا بتواند پایه‌های اساسي سلامت اجتماعي و اعتقادي مردم را رقم زند.
ميرمحمدي تصريح كرد: اولين وقف تاريخ ما همان قرآن است كه كتاب آسماني و ضروری‌ترین كتاب موردنیاز انسان‌ها است.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان گفت: خوشبختانه در استان يزد فرهنگ وقف و خيريه به‌خوبی در بين مردم و در زمینه‌های مختلف گسترش‌یافته است ولي در حوزه برنامه‌های فرهنگي نياز به ترويج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه داريم كه اين مهم از طريق رسانه‌ها، صداوسيما و منبرها امکان‌پذیر است.
ميرمحمدي اظهار داشت: در استان يزد براي توسعه فرهنگ وقف ظرفیت‌های خوبي مانند بقاع متبركه امامزاده‌ها، مساجد و حسینیه‌ها وجود دارد و روحانيون در تحقق فرهنگ وقف نقش ویژه‌ای دارند.
وي افزود: آنچه در وقف داراي اهميت است جلب اعتماد مردم است و زمانی که كارها شفاف و همه مسائل به‌روز باشد مردم اعتماد و در اين امور خير مشاركت می‌کنند.
استاندار يزد خاطرنشان كرد: بايد بتوانيم از منابع موقوفه حداكثر بهره را در راستاي خدمت به جامعه ببريم و موقوفات را تبديل به احسن نماییم به‌طوری‌که اين موقوفات خير عمومي داشته باشد.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان در پايان سخنان خود همچنين به پرداخت اجاره‌بهای دستگاه‌های دولتي به اداره كل اوقاف و امور خیریه استان اشاره كرد و گفت: در تلاش هستيم كه با تعامل سازنده اين مشكل را حل كنيم ولي اعتبارات دولتي با تنگناهايي همراه شده است كه بايد همه باهم همكاري کنیم تا در اين رابطه نيز گشايشي حاصل شود.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات