استاندار یزد تاکید کرد:

ضرورت تغییر فرهنگ کار در استان یزد

استاندار یزد عصر یک شنبه 16 خردادماه در جلسه کارگروه اشتغال استان گفت: در کنار ارائه تسهیلات برای اشتغالزایی باید فرهنگ کار نیز در همه نقاط کشور به ویژه استان یزد تغییر کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، کارگروه اشتغال استان با حضور استاندار یزد ، معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و اعضای این کارگروه در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این جلسه با ابراز خرسندی از اینکه رویکرد کمیته امداد سازنده و امیدوارکننده است، اظهار داشت: کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در تلاش برای تغییر روند جذب افراد به کمیته امداد و افزایش خروجی از این نهاد با خودکفایی و اشتغالزایی است.
وی با اشاره به اینکه استراتژی مهم و ارزشمند کمیته امداد این است که سالانه 10 درصد از افراد زیرپوشش را خودکفا و از چرخه حمایتی خارج کند ادامه داد : یکی از راه‌هایی که موجب تحقق این هدف می‌شود، اشتغال است اما در کنار اشتغالزایی باید مباحث دیگری نیز پیگیری شود.
میرمحمدی تاکید کرد: اشتغال نیازمند سرمایه‌گذاری، مدیریت، تاسیسات و تجهیزات است و پس از تولید نیز بازار، قدرت رقابت، پایداری تولید و فروش بسیار حائز اهمیت می باشد که امیدواریم در طرح‌های کمیته امداد به این موارد توجه شود.
استاندار یزد افزود: اینکه در استانی نظیر یزد با پیشینه فرهنگ کار و سختکوشی گذشتگان، طبق گزارشات ارائه شده ، بیش از پنج درصد جمعیت استان زیرپوشش کمیته امداد هستند، شاید به این دلیل باشد که به فرهنگ کار به درستی پرداخته نشده است.
وی با تاکید بر تقویت فرهنگ کار تصریح کرد: وقتی به استان مهاجرت صورت می‌گیرد به این معناست که کار در یزد وجود دارد اما متاسفانه جوانان ما به محض فارغ‌التحصیلی فقط به دنبال پشت‌ میزنشینی هستند که این امر مغایر با فرهنگ سختکوشی یزدی‌ها است.
عالی ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه فرهنگ کار آسان و اداری در استان یزد بسیار قوی نهادینه شده است، اظهار داشت: باید به نحوی عمل کرده و فرهنگ‌سازی کنیم که ارزش افراد به کار باشد نه اینکه چه نوع کاری را انجام می‌دهند و در واقع نباید برای نوع شغل‌ها ارزش قائل باشیم بلکه باید برای افراد شاغل ارزش قائل شد.
استاندار یزد تصریح کرد: علاوه بر این لازم است در مورد محدودسازی انگیزه‌های جذب به کمیته امداد نیز اقدامات لازم انجام شود و باید به سمتی برویم که تا فردی دچار مشکل شد، بلافاصله متمایل به کمیته امداد نشود.
وی در مورد خرید صنایع دستی توسط کمیته امداد اظهار داشت: اینکه کمیته امداد امکان خرید تولیدات به ویژه صنایع دستی را فراهم کرده، ظرفیت بسیار خوبی برای استان یزد خواهد بود زیرا مشکل بسیاری از خانواده‌هایی که در مشاغل خرد مشغول به فعالیت هستند، فروش محصولات تولیدی است.
میرمحمدی در مورد سرمایه‌گذاری کمیته امداد در مجتمع‌های خدمات کشاورزی  گفت: ما از این موضوع استقبال می‌کنیم اما باید بررسی شود که این اقدام با چه صورت‌ها و با چه ساز و کارهایی انجام می‌شود و به هر حال باید به نحوی عمل شود که فعالان در این مجتمع‌ها کسب سود خوبی داشته باشند.
عالی ترین مقام اجرایی استان در مورد فعالیت‌های گلخانه‌ای نیز با بیان اینکه در استان یزد به خاطر کمبود آب به سمت تبدیل کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن با هدف بهره‌وری بیشتر رفته‌ایم، خاطرنشان کرد: هر جا امکان همکاری فراهم باشد، با کمیته امداد همکاری‌های لازم صورت می‌گیرد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود همچنین از سرمایه‌گذاری کمیته امداد در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی استقبال کرد و اظهارداشت: این موضوع دو سال است به طور جدی در استان در حال پیگیری است.
گفتنی است در پایان نشست کارگروه اشتغال استان از مدیران دستگاهها و بانکهایی که در تولید اشتغال با کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان یزد همکاری داشته اند با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات