استاندار يزد تأكيد كرد:

ضرورت حاكميت اخلاق بر فضاي انتخابات

استاندار یزد بابیان اينكه ملاك فعالیت‌های عوامل اجرايي، نظارت، داوطلبان انتخابات و طرفداران آن‌ها بايد قانون باشد بر حاكميت اخلاق بر فضاي انتخابات تأكيد كرد.
 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد، نشست مشترك اعضاي ستاد انتخابات و اعضاي هیئت اجرايي شهرستان يزد با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل حوزه استاندار و سرپرست اداره كل روابط عمومي استانداري، مديركل امور سیاسی و انتخابات استانداري و فرماندار يزد در محل فرمانداري یزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست با اشاره به مهم بودن دو انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: تمام تلاش دولت تدبير و اميد اين است كه انتخابات هفتم اسفندماه با حضور حداكثري مردم، شفافيت مطلوب و سلامت كامل در سراسر كشور برگزار شود.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: فعالیت هیئت‌های نظارت و اجرايي انتخابات كه از معتمدين استان تشکیل‌شده است به‌گونه‌ای باشد كه اعتماد مردم به‌نظام جمهوري اسلامي ايران را افزايش دهد و از رأي مردم به‌عنوان حق‌الناس به بهترين نحو پاسداري كنند.
وي افزود: خوشبختانه تا امروز اقدامات خوبي از سوي دست‌اندرکاران برگزاري انتخابات و فرمانداران شهرستان‌ها در خصوص انتخابات انجام‌شده و شايسته است اين فضاي همكاري و صميميت گسترش يابد.
استاندار يزد بابیان اينكه بايد از كساني كه وارد عرصه انتخابات می‌شوند و خود را در معرض رأي مردم قرار می‌دهند تقدير كرد گفت: آنچه مسلم است اينكه در پايان رقابت انتخابات از استان يزد براي مجلس خبرگان رهبري يك نماينده و براي مجلس شوراي اسلامي 4 نماينده موفق کسب بیشترین آرا می‌شوند، اما هیچ فردی بازنده نيست و تمام داوطلبان در اين عرصه نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود به نقش مهم رسانه‌ها و صداوسيما براي ترغيب و تشويق مردم براي حضور و مشاركت حداكثري در انتخابات تأكيد كرد.
 
بررسی صلاحیت‌ها بر اساس مدارك مستند باشد
 
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار نيز در اين نشست بابیان اينكه طبق آمار ارائه‌شده از ثبت‌نام كنندگان در حوزه انتخابيه يزد و اشكذر حضور داوطلبان بيشتر از سال‌های گذشته است اظهار داشت: اميدواريم با فضاي به وجود آمده و حضور افراد و گروه‌های مختلف باسلیقه‌های سياسي متنوع شاهد برگزاري انتخاباتي باشكوه و با حضور حداكثري مردم باشيم.
«محمدعلي طالبي» بابیان اينكه بايد ملاك عمل تمام هیئت‌های اجرايي استان در فعالیت‌ها قانون است تصريح كرد: احراز صلاحیت‌ها و عدم احراز صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرايي و در استعلام از مراجع 4 گانه بايد بر اساس مدارك مستند باشد.
طالبي ادامه داد: داوطلبان اين حق رادارند كه اگر در مورد رد صلاحيت احتمالی‌شان مداركي را درخواست كردند اين مستندات در چارچوب قانون در اختيار آن‌ها قرار گيرد.
فرماندار يزد نيز در اين جلسه ضمن تشريح اقدامات انجام‌شده در ستاد انتخابات شهرستان يزد گفت: از تمام شعبه‌های اخذ رأي شهرستان يزد اعم از مساجد و مدارس بازديد و نقاط ضعف و کاستی‌های اين شعب رفع شده است.
«محمود شاكري شمسي» با اشاره به شرايط داوطلبان شركت در پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي افزود: بيشتر افرادی که تاكنون براي انتخابات، ثبت‌نام کرده‌اند در دوره سني 36 تا 40 سال قرار دارند و مدرك اكثر آن‌ها كارشناسي ارشد است.
شاكري شمسي بابیان اينكه در مجلس شوراي اسلامي 5 كرسي از 290 صندلي مجلس شوراي اسلامي به اقلیت‌های مذهبي تعلق دارد تصريح كرد: از اين 5 كرسي يك صندلي مجلس به زرتشتيان تعلق دارد كه در يزد نيز 3 شعبه سيار و يك شعبه ثابت براي اين اقليت ديني در نظر گرفته‌شده است.
 
 
 
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات