استاندار یزد تاکید کرد:

ضرورت دست‌یابی به امکانات متنوع در حوزۀ فنّاوری اطّلاعات و ارتباطات استان

استاندار یزد بعد از ظهر دوشنبه 22 آذرماه در نشست شورای راهبری ارتباطات و فنّاوری اطّلاعات استان با اشاره به جایگاه فنّاوری اطّلاعات در توسعه و رونق کسب و کار گفت: اجرای برنامه های نو و فنّاور محور باید بر مبنای طرح های مدون و مشخص، شناخت کامل شرایط اجرایی و آینده نگری مؤثر در استان تحقق یابد.

به گزارش دفتراستاندار و روابط عمومی استانداری یزد، نشست شورای راهبری ارتباطات و فنّاوری اطلاعات استان با حضور استاندار یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، رئیس مرکز برنامه ریزی، نوسازی و توسعه فنّاوری اطلاعات استانداری، مدیرکل ارتباطات و فنّاوری اطلاعات استان و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست بیان کرد: هر ایده و برنامه ای که بتواند زمینه پیشرفت و توسعه استان را فراهم کند بسیار ارزشمند و همواره مود استقبال و حمایت قرار می گیرد اما در اجرای آن باید تمام جنبه های موضوع شناسایی و به صورت شفاف و کارآمد مدیریت شود.
«سیدمحمد میرمحمدی» ادامه داد: باید در تصمیم گیری نسبت به اجرای هر نوع برنامه ای از توانمندی های موجود برای شناخت بهتر موضوعات استفاده کرد تا کار با پایه قوی و چشم انداز روشن پیگیری و تحقق یابد.
میرمحمدی افزود: نگرش به ایجاد مشاغل جدید و دست یابی به امکانات متنوع در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات امری ضروری، دارای اهمیت و بسیار ارزشمند است و برای تقویت این جایگاه در استان شناسایی ویژگی های گوناگون مدل های اجرایی و الگوهاي سایر کشورها و استان ها نقش مؤثری دارد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود گفت: خوشبختانه همکاری و همراهی خوبی در بخش های مختلف برای تحقق برنامه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان وجود دارد و این تعامل باید برای فعال سازي زمينه های گوناگون اقتصادی و اجتماعی به کار گرفته شود.


ارائۀ50 ميليارد ريال تسهيلات از محل صندوق حمايت از صنايع الكترونيك


مدیرکل ارتباطات و فنّاوری اطلاعات استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه توسعه استان در حوزۀ ارتباطات و فنّاوری اطلاعات بیشتر بر محور نرم فزار قرار دارد، بیان کرد: برای ایجاد زمینه های سرمایه گذاری  و بهره مندی مؤثر از نیروی انسانی متخصص استان یکی از شرکت های بزرگ در حوزه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه به استان دعوت شده است.
«اکرم فداکار» افزود: با همکاری نظام صنفی رایانه ای  و پارک علم و فناروی استان در چند نشست تیم ها و شرکت هایی که متقاضی سرمایه گذاری بودند، ساماندهی شدند و اميدواريم با توجه به توانمندي ها و فرصت‌هاي کم نظیر استان تيم هاي فعال در اين زمينه مورد پذيرش قرار گيرند.
فداکار گفت:50 ميليارد ريال تسهيلات از محل صندوق حمايت از صنايع الكترونيك(صحا) در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات براي استان در نظر گرفته شده است كه در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد.
وی ادامه داد: با بهره مندی از توانمندی ها و ایجاد فرصت های ملی و بین المللی می توان توسعه اشتغال را در جریان مؤثری قرار داد و پیشرفت های خوبی را در این زمینه شاهد بود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: زمینه های آغاز به کار مرکز داده استان نهایی وتجهیزات لازم در این زمینه تهیه شده است  که این مرکز به زودی و پس از پایان عملیات نماسازی ساختمان، افتتاح و فعالیت آن به بخش خصوصی واگذار می شود.
فداکار در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: علاوه بر اینکه واگذاری مرکز داده یزد را به شرکت های های بومی شاهد خواهیم بود، فعالان بخش خصوصی بتوانند در سایر استان ها در این زمینه به فعالیت چشم گيری بپردازند.
گفتنی است در این نشست ضمن بررسی پیشرفت مصوبات جلسه قبل، گزارشی از فعالیت های مراکز مشاوره کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارائه و موضوع پیشنهادی مراکز توسعه برون سپاری خدمات صنفی رایانه ای تشریح شد و مورد تبادل نظر قرار گرفت.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات