مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار یزد تاکید کرد:

ضرورت روشنگری عالمان دینی در رابطه با ترویج بی تقوایی رسانه ای

مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار یزد و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان ، با اشاره به اینکه برخی مدیران به درستی از ضرورت فعالیت روابط عمومی مطلع نیستند، گفت:شایسته است زمینه افزایش تعامل دو سویه مردم و روابط عمومی‌ها فراهم شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار و دبیر شورای هماهنگی  روابط عمومی های استان ، جمعی از مدیران و کارشناسان روابط عمومی های ادارات استان، با نماینده ولی فقیه در استان در دفتر امام جمعه یزد دیدار کردند.
مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار ، با اشاره به اینکه 27 اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعات نام‌گذاری شده، اظهار داشت: به بهانه اینکه جایگاه روابط عمومی در استان و کشور ارج و قرب بیشتری بیابد، پیشنهاد روز ملی روابط عمومی در سال 84 مطرح شد.
"عباس ملازینلی" افزود: در تقویم سال 1387، روز ملی روابط عمومی در 27 اردیبهشت ماه نام‌گذاری شد و یکی از دلایل این موضوع مهم این است که جایگاه روابط عمومی در بین مردم و مسئولان به خوبی معرفی شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز مدیران به اهمیت روابط عمومی به خوبی واقف نشده اند ،گفت: امروزه ارتباطات محدود به رسانه‌ها نمی‌شود و این علم روز به روز آنچنان گسترش پیدا کرده است که خود را نمی‌تواند در چارچوب رسانه‌ها محدود کند.
ملازینلی با اشاره به اینکه قدرتهای جهانی به وسیله توان اطلاعاتی خود پیشرفت می‌کنند، ادامه داد: هر کشوری هم که در این زمینه عقب بماند، بدیهی است که از پیشرفت و توسعه عقب می ماند.
دبیر شورای هماهنگی  روابط عمومی های استان تصریح کرد: بدون شک یکی از درگاه‌های اطلاع‌رسانی، روابط عمومی‌ها هستند و اگر بخواهیم به توسعه دست پیدا کنیم، باید به موضوع اطلاع‌رسانی درست و آزادانه به مردم هم توجه ویژه‌ای شود.
ملازینلی با تاکید بر اینکه اولین حقوق مردم این است که نسبت به اتفاقات اطرافشان ، سیاست‌هایی که در کشورشان تبیین می‌شود و همچنین آینده‌ای که دارند، اطلاع کافی داشته باشند، افزود : این وظیفه بر عهده روابط عمومی‌ها و رسانه‌هاست و اگر این وظیفه به خوبی انجام شود، منجر به افزایش پیشرفت می‌شود و در صورتي كه به این رسالت خطیر به شایستگی عمل نکنیم ، گناه عقب ماندگی آن هم بر اهالی این دو قشر است.
وی یکی از مشکلاتی که امروز در زمینه اطلاع‌رسانی وجود دارد را ترويج برخي نادرستي ها، دروغ ها و تهمت ها توسط بعضی افراد و صاحبان رسانه، در جامعه برشمرد و خاطر نشان كرد: رواج بداخلاقي و عادي شدن دروغ پردازي، جامعه را به سرعت از اصول اخلاقي ساقط مي كند.
 مشاور اطلاع رساني و روابط عمومي استاندار ، ضمن قدرداني از صداقت و سلامت اكثريت جامعه اطلاع رسان و اهالي رسانه استان اضافه كرد: كساني انگشت شمار و معدود،  با اهداف منفعت طلبانه‌ي ناچيز و سخيف مادي و يا حتي سياسي، نا آگاهانه به ترويج دروغ و بداخلاقي در عرصه اجتماعي مي پردازند، بر سر شاخه نشسته اند و بن مي برند غافل از اينكه فرزندان آنها هم در جامعه اي رشد خواهند كرد كه عدم پايبندي به راستي و صداقت را ديگر ارزش نمي دانند و دير يا زود آتش آن دامن خودشان را هم خواهد گرفت.
ملازينلي با ابراز تاسف از اينكه برخي رسانه هاي داعيه دار ارزشها هم در دام دروغ پردازي، تهمت و بي تقوايي در اطلاع رساني افتاده اند، ادامه داد: برخي از ايشان خود را با مبحث فقهي "مباهته" گول مي‌زنند، در صورتي كه بسياري از بزرگان معرفتي و شريعت ما، اين مبحث فقهي را به شكلي كه برخي رسانه ها از آن براي منكوب كردن مخالفان خود سوء استفاده مي كنند، مردود دانسته اند و تعبير آن را خارج از حدود  آگاهي بسياري از عوام می دانند.
 وي از نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد و ديگر عالمان و صاحبان منبرها و تريبون هاي مذهبي خواست درباره بي تقوايي در حوزه خبر و رسانه هم روشنگري كنند.
دبیر شورای هماهنگی  روابط عمومی های استان ، در پایان سخنان خود با انتقاد از ارتباط یک سویه برخی از رسانه ها و روابط عمومی ها با مردم ،افزود: باید زمینه‌ تعامل دو سویه روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها با مردم به خوبی فراهم شود  و صدای مردم را همانطوری که به آنها مطالبی را منتقل می‌کنیم ، به شایستگی بشنویم و به مسئولان و مدیران مربوطه انتقال دهیم .
گفتني است شعار هفته روابط عمومي در سال 1395 «روابط عمومي، مردم مداري، گفتمان سازي» تعيين شده است.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات