مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد تأکید کرد:

ضرورت ساماندهی کودکان خیابانی و متکدیان در آستانه نوروز 95

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز؛ اظهار داشت: ضروری است ستاد در بحث جمع‌آوری و ساماندهی کودکان خیابانی و متکدیان سرعت عمل بیشتری داشته باشد تا محیطی سرزنده و شاداب برای حضور میهمانان فراهم شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ روز دوشنبه 26 بهمن‌ماه، چهارمین جلسه ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی استان یزد با حضور مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، مدیرکل و معاونین بهزیستی استان و دستگاه‌های عضو ستاد برگزار شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در این نشست با اشاره به نقش خانواده گفت: با اقدامات زیرساختی و توانمندی مراکز تحت نظر بهزیستی، زندگی بهتری برای خانواده‌ها رقم خواهد خورد و مجموعه‌ای از آسیب‌های اجتماعی با مدیریت صحیح منجر به ارائه خدمات در جامعه خواهد شد.
«مجید جوادیان زاده» افزود: با کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی در کشور و یزد روبرو هستیم و این بی‌اعتمادی منجر خواهد شد تا شاهد طلاق که خروجی آن کودکان آسیب‌دیده است باشیم.
وی با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز اظهار داشت: ضروری است شهرداری در بحث جمع‌آوری کودکان خیابانی و متکدیان سرعت عمل بیشتری داشته باشند تا محیطی سرزنده و شاداب برای حضور میهمانان فراهم شود.
در ادامه این نشت مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به مباحث کودکان خیابانی افزود: مشکلاتی در دستورالعمل‌ها وجود دارد و در اجرا موضوعات اجتماعی در کلان کشور مطرح است که متولی خاصی ندارد و شاید به همین دلیل است که این موضوع در برنامه‌های شورای عالی اجتماعی مطرح‌شده است.
«جلیل عفتی» افزود: گردش‌های ساختاری باعث شده تا نقش بهزیستی در مدیریت اجتماعی دیده نشود، هرچند سعی شده است تاکنون از همه بضاعتمان استفاده نماییم و از هیچ کوششی در این امر کوتاهی نشود.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به بحث‌های ویژه اجتماعی که در آخر به بهزیستی می‌رسد گفت: پیشگیری بر هر نوع خدمتی که داریم اولویت دارد.
گفتنی است پس این جلسه اعضای ستاد ساماندهی متدکیان و کودکان خیابانی از مراکز اورژانس اجتماعی، ساماندهی کودکان خیابانی و کاهش طلاق بهزیستی بازدید کردند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات