معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار تأكيد كرد:

ضرورت پرداختن به موضوع آموزش در حوزۀ پدافند شيميايي

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در سمينار آموزشي پدافند شيميايي ضمن اشاره به اهميت موضوع پدافند غيرعامل گفت: پرداختن به موضوع آموزش در حوزۀ پدافند شيميايي يكي از ضرورتها براي جامعۀ امروز است.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، نخستين سمينار آموزشي تخصصي پدافند شيميايي روز دوشنبه نهم اسفندماه با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، جانشین قرارگاه پدافند شيميايي سازمان پدافند غیرعامل كشور، رئيس اداره پدافند غيرعامل وزارت بهداشت، مديركل دارو و درمان سازمان پدافند غيرعامل، جمعي از مديران كل استانداري، فرمانداران و رابطان پدافند غیرعامل در دستگاههای اجرائی استان در سالن همايشهاي جمعيت هلال احمر يزد برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين نشست ضمن اشاره به توجه و اهتمام بيشتر دولت تدبير و اميد به موضوع پدافند غيرعامل بيان كرد: در كنار اقدامات اجرايي و فعاليتهايي كه در عرصه ستاد و شوراي پدافند غيرعامل استان و كارهاي خوبي كه با همت فرمانداران در شهرستانها انجام شده، پرداختن به مباحث آموزشي و توجيهي از اهميت بسيار زيادي برخوردار است.
«محمدعلي طالبي» ادامه داد: هم به جهت تنوع فعاليتها در حوزه پدافند غيرعامل و هم جديد بودن بسياري از مقولاتي كه در اين حوزه وجود دارد، ضروري است كارشناسان مديران مرتبط و مردم نسبت به حوزه پدافند غيرعامل آگاهي يابند.
وي افزود: يكي از مباحث بسيار مهم و اساسي در حوزه پدافند غيرعامل، پدافند شيميايي است  و اين حوزه هم به دليل حساسيت بسيار بالا و موضوعيتي كه در جامعه امروز وجود دارد و هم به دليل وقوع اتفاقات مرگ بار در سطح دنيا و نمونه هايي در سطح كشور و استان داراي جايگاه پراهميتي است.
طالبي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه استان يزد يك استان صنعتي است و تعداد قابل توجهي واحدهاي صنعتي شيميايي در اين استان مستقر است، گفت: شاهد هستيم در بعضي از اين واحدها توجه‌اي از لحاظ جانمايي مناسب و مباحث پدافندي نشده است و در بعضي از مناطق واحدهاي صنعتي شيميايي در مجاورت و نزديك به واحدهاي مسكوني قرار گرفته اند كه هر خطري براي اين واحدها مي تواند امنيت و سلامت مردم را به شدت تحت تأثير قرار دهد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار ادامه داد: از طرف ديگر استان يزد استاني است كه در چهارراه مواصلاتي كشور قرار دارد و شاهد تردد بسيار بالايي از مواد شيميايي در جاده ها و خطوط ريلي استان هستيم.
وي افزود: اين ترد بسيار بالا مخاطرات بالقوه اي را براي كشور و استان فراهم مي كند و به عنوان مثال در حادثه نيشابور شاهد بوديم، يك محموله عبوري توسط قطار چه اتفاقي را رقم زد و تعدادي از هموطنان ما در اين حادثه زخمي و كشته شدند.
طالبي خاطرنشان كرد:  از اين جهت پرداختن به موضوع آموزش در حوزه پدافند شيميايي در جامعه امروز يكي از ضرورتهاست و همين ضرورت موجب شد تا دانشگاه علوم پزشكي حضرت آيت الله شهيد صدوقي(ره) و اداره كل پدافند غيرعامل استانداري اين سمينار آموزشي و تخصصي را تدارك ببينند و برگزار کنند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار گفت: حداقل چند واقعه اي كه در استان در سالهاي اخير اتفاق افتاد، نشان داد در حوزه آگاهي نسبت به نحوه برخورد با حوادث هنوز با كاستي هايي روبرو هستيم و زماني كه با واقعه اي روبرو مي گردیم متوجه اين نارسايي ها مي شویم.
طالبي در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: با برگزاري چنين سمينارهاي آموزشي شناخت بيشتري نسبت به موضوعات پيدا كنيم؛ بر مبناي اين آگاهي ها در زمان بروز اتفاقات بتوانيم تصميمات خوبي بگيريم و شاهد كاهش آسيبهاي ناشي از حوادث شيميايي در سطح استان و كشور باشيم.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات