استاندار یزد در نشست مشترک با مدیر کل و شورای معاونین اداره کل فنی حرفه ای استان عنوان کرد :

ضرورت پیشتازی استان یزد در آموزش مهارت‌‌های کسب و کارهای نوین

استاندار یزد با تاکید بر اینکه یزد در آموزش های مهارت‌‌های کسب و کارهای نوین باید در کشور پیشرو باشد، افزود: با توجه به چشم انداز استان برای تبدیل به پایلوت اقتصاد دانش بنیان، بخش فنی و حرفه ای استان، تربیت نیروهای ماهر در حوزه هایی همچون فناوری و استارتاپ را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست مشترک با مدیر کل و شورای معاونین اداره کل فنی حرفه ای استان یزد که به مناسبت روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای در محل استانداری یزد، برگزار شد، با بیان اینکه در موقعیت فعلی مهمترین نیاز استان ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری است، افزود: یکی از بخش های تاثیر گذار در این حوزه آموزش های فنی و حرفه ای است چرا که می‌تواند با تربیت نیروهای بومی صاحب مهارت، انگیزه لازم برای ورود آنها به مشاغل صنعتی را فراهم می‌کند.
 وی با اشاره به تغییر نقشه اشتغال استان طی سال های اخیر، عنوان کرد: دلیل این تغییرات افزایش فارغ التحصیلان دانشگاهی و عدم توجه به آموزش های فنی و حرفه ای است.
استاندار با بیان اینکه بخشی از نیاز استان به نیروهای فنی از دیگر نقاط کشور تامین می‌شود، افزود: در صورت ارائه آموزش های فنی و حرفه ای موثر، یزد می‌تواند تامین کننده نیروی کار دیگر استان های کشور باشد.
 دکتر طالبی با بیان اینکه یزد در آموزش های مهارتی می‌تواند در کشور پیشرو باشد، افزود: با توجه به چشم انداز استان برای تبدیل به پایلوت اقتصاد دانش بنیان، بخش فنی و حرفه ای استان، تربیت نیروهای ماهر در حوزه هایی همچون فناوری و استارتاپ را در دستور کار خود قرار دهد.
 استاندار با اشاره به لزوم شناسایی و رفع خلاهای آموزشی و مهارتی استان توسط فنی و حرفه ای، افزود: اداره کل فنی و حرفه ای می‌تواند با مشارکت و هم افزایی با بخش خصوصی و تعریف دوره های آموزشی مناسب، نیروهای متناسب با نیاز آنها را پرورش دهد.
 وی با اشاره به آینده پژوهی و اهمیت آن برای تربیت نیروی کار متناسب با نیاز استان، گفت: اداره کل فنی و حرفه ای به سمت پرورش نیروهایی برود که برای نیازهای آتی استان مورد نیاز هستند.
استاندار در انتها با اشاره به لزوم توجه ویژه به شهرستان ها و در دسترس بودن آموزش های فنی و حرفه ای برای تمام اقشار جامعه، عنوان کرد: زمینه ها برای بهره گیری همه افراد از این آموزش ها فراهم شود.
 شایان ذکر است در ابتدای این نشست، مدیر کل و شورای معاونین اداره کل فنی حرفه ای استان، گزارشی از اقدامات و برنامه های خود ارائه کردند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات