معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

طرح‌های ملی کاهش آسیب اجتماعی در استان‌ها بومی‌سازی شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: با توجه به اینکه ابلاغ طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی ملی بود و صرفاً سرفصل‌ها مشخص‌شده بود و استان‌ها در عناوین برنامه‌های مربوط به دستگاه‌ها آزاد نبودند لازم دیدیم برنامه‌ها طبق شرایط استان بومی‌سازی شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست ستاد فرهنگی، اجتماعی و مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان به ریاست استاندار یزد و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضای عضو این ستاد در سالن زنده‌یاد حمیدیا برگزار شد.
«محمدعلی طالبی» در این جلسه افزود: با توجه به اینکه ابلاغ اعتبارات استانی برای برنامه‌های فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دیرهنگام انجام شد ولی شاهد اجرای برنامه‌های خوبی از طرف دستگاه‌های استان بودیم.
وی اظهار داشت: سال گذشته در خصوص برنامه‌های کاهش آسیب اجتماعی در برخی از پروژه‌ها از سازمان‌های مردم‌نهاد باتجربه خواستیم تا وارد عمل شوند و نتیجه نیز مطلوب بود.


75 درصد برنامه‌ها اجرایی شده است


مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: از سال گذشته این کارگروه برای بررسی چهار آسیب بزرگ اجتماعی اعم از اعتیاد، طلاق، فساد و حاشیه‌نشینی بر اساس نظر رهبری در دستور کار نظام قرار گرفت و در دولت اقداماتی برای آن آغاز شد.
«مجید جوادیان زاده» گفت: هدف از تشکیل این کارگروه انجام کار فوق‌العاده و ایجاد تحرک در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.
وی مطرح کرد: ازجمله اقدامات انجام‌شده برای فعالیت این کارگروه تقسیم‌کار اجتماعی در حوزه دستگاه‌های اجرایی است که در شورای اجتماعی کشور تصویب و به استانداری‌ها ابلاغ شد و به‌ 10 دستگاه استانی مربوطه ردیف اعتباری ویژه اختصاص یافت.
وی گفت: در استان یزد تاکنون 75 درصد برنامه‌ها در این کارگروه اجرایی و 25 درصد باقیمانده‌ در صورت تائید طرح‌های ارائه‌شده اختصاص می‌یابد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات