استاندار یزد:

طرح «منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد» در شورای عتف تصويب شد

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "سیدمحمد میرمحمدی" شنبه شب ۲۷ دي ماه خبر از تصویب طرح منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد در جلسه امروز شورای علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) به ریاست معاون اول رئیس جمهور خبر داد.

استاندار يزد گفت: این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با پشتیبانی و مشوق‌های دولت اجرا خواهد شد.
عالي ترين مقام اجرايي استان تصریح کرد: هدف از این طرح، همگرایی و هم افزایی واحدهای فناوری اطلاعات از محدوده اردکان تا یزد و مهریز است و با اجرای این طرح سرمایه گذاری‌ها اقتصادی، رقابتی و هم راستا خواهد شد و از موازی کاری دور خواهیم شد.
"سیدمحمد میرمحمدی" درباره سابقه این طرح گفت: منطقه ویژه علم و فناوری یزد از سال ۸۶ مطرح شده ولی پس از چندین سال وقفه، سرانجام در زمستان ۹۲ با همکاری دکتر جهانگرد، معاون وزير و دبير شوراي عالي فناوري اطلاعات در دست اقدام قرار گرفت و با همکاری دستگاه‌های ذیربط استانی و دانشگاه، تصویب آن دنبال شد.
استاندار یزد بیان داشت: این طرح خوشبختانه ظرف یکسال در کمیسیون دائمی شوراي عتف به تصویب رسید و هم اکنون برنامه‌های آن تدوین شده است.
میرمحمدی اضافه کرد: ساختار سازمانی منطقه ویژه فناوری تدوین شده و اساسنامه آن نیز از سوی دبیر شورای عتف ابلاغ خواهد شد.
این مقام مسئول تصریح کرد: منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد پس از این مصوبه وارد حوزه اجرا خواهد شد و هم اکنون اعتبار مقدماتی آن به ارزش ۸ میلیارد ریال در حال تامین است.
وی در پایان تصويب اين طرح مهم و استراتژيك را به همه مردم ، نخبگان و اهالی علم و فناوری استان یزد تبریک گفت.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات