استاندار يزد مطرح كرد:

طرح انتقال آب به استان پيشرفت خوبي داشته است

استاندار يزد گفت: خوشبختانه طرح‌های انتقال آب به استان باقوت و سرعت مناسب در حال انجام هستند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، استاندار يزد در ادامه برنامه‌ها و ديدارهاي خود در تهران با جمعي از يزدي تباران ديدار كرد.
«سید محمد ميرمحمدي» در اين ديدار اظهار داشت: اعتقاددارم توسعه و عمران استان يزد به دست توانمند علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران رقم می‌خورد.
وي ادامه داد: در موضوع آب، برنامه تأمين آب شرب راداریم كه خوشبختانه كارهايش انجام‌شده است و در ابتداي سال 93 به تصويب شورای عالی آب در كشور رسيده، كار اجرايي آن شروع‌شده و تا امروز 23 كيلومتر خط انتقالي آن لوله‌گذاری شده و تا پايان سال به 50 كيلومتر می‌رسد.
ميرمحمدي افزود: اين طرح از بهشت‌آباد و سرشاخه‌های كارون سرچشمه می‌گیرد، بنابراين برنامه‌های سد نيز مطالعات و جانمايي آن انجام‌شده و اعتبارات آن مبلغ 200 میلیارد تومان از محل فروش اوراق تأمین و 300 ميليارد تومان هم از فاينانس كره استفاده‌شده و پروژه در حال انجام است.
استاندار يزد تصريح كرد: ميزان آب تخصیص‌یافته 150 ميليون مترمكعب در سال است اما الآن خطي كه داريم با تخصيص 98 ميليون مترمكعب در سال است كه سالانه بيش از 60 ميليون مترمكعب آب به استان منتقل نشده ولي در سال آبي اخير اين رقم به 69 ميليون مترمكعب افزایش‌یافته و دنبال اين هستيم كه اين رقم را اضافه كنيم بنابراين اجراي طرح انتقال آب و اقدامات انجام‌شده تا حدودی به ما اطمينان داده كه در کوتاه‌مدت مشكل آب شرب ما حل خواهد شد.
وي اظهار داشت: در خصوص خط اول تا اجراي كامل خط دوم انتقال و به بهره‌برداری رسيدن آن با يكسري مشكلاتي مثل خوردگي لوله كه مستلزم‌ترمیم است مواجه هستيم كه براي ترميم، قطعي آب 24 يا 48 ساعته خواهيم داشت و دراین‌ارتباط 25 حلقه چاه را اجازه گرفتيم براي حفر به‌عنوان چاه اضطراري كه هر موقع آب قطع شد اين آب را بتوانيم منتقل كنيم و در مدار قرار دهيم.
ميرمحمدي ادامه داد: تأمين آب صنعت استان را نيز دنبال می‌کنیم كه با مديريت مصرف آب كشاورزي اگر 10 تا 20 درصد صرفه‌جویی داشته باشيم تا حدودي در تأمين آب صنعت موردنياز می‌توانیم در کوتاه‌مدت مشكلي نداشته باشيم و در بلندمدت بحث انتقال آب از خلیج‌فارس و درياي عمان مطرح است كه طرح آن تهیه‌شده و شركت توزيع و انتقال آب يزد تأسیس‌شده و با تخصيص 500 ميليون مترمكعب آب شيرين شده می‌بایست براي توسعه صنعت استان در بلندمدت، مورد پيگيري و اقدام قرار گيرد.
عالی‌ترین مقام اجرائي استان گفت: علاوه بران براي تأمين آب صنعت ما طرح پساب‌ها را دنبال می‌کنیم و در شهر اردكان، بافق و مهريز برنامه فاضلاب در دست اجراست و اردكان و بافق احتمالاً تا شش 7 ماه ديگر امكان بهره‌برداری آن فراهم خواهد شد.
وي افزود: در بخش تأمین آب براي توسعه فضاي سبز و كمربند سبز كه از ضرورت‌های استان يزد است بحث فاضلاب شهري را دنبال می‌کنیم كه با سرمایه‌گذاری شهرداري از محل آن آب حاصل‌شده براي فضاي سبز تخصيص داده شود و يك سري طرح‌ها در ارتباط با آبخيزداري، آبخوان‌داری و باروري ابرها در دست اقدام است كه می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.
استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصي در حوزه ایرلاین و خرید هواپيما براي استان تصريح كرد: براي ايجاد خط هوايي «يزد اير» و خريد هواپيما خوشبختانه با اجرائي شدن برجام شرايط تقریباً آماده‌شده و خريد هواپيما راحت ترشدِ است و مشكلات قبلي ديگر نيست و می‌شود دو سه هواپيما خريد و دو سه هواپيما اجاره كرد تا كار راه بيفتد.
 ميرمحمدي اظهار داشت: براي بهبود شرايط استان اولاً هر کاری شدني است و می‌شود به هدف رسيد و ثانیاً عشق و علاقه و همت می‌خواهد و با صبر و حوصله می‌شود به هدف و مقصود نهايي رسيد.
وي ادامه داد: باهمت بلند شما سرنوشت بسيار بهتري براي استان يزد می‌تواند رقم بخورد و اين برند درالعباده و دارالعلم بودن يزد در سطح ملي و حتي فراملي می‌تواند جلوه بيشتري پيدا كند.
استاندار يزد در پایان سخنان خود بابیان اينكه با همكاري، تعامل و هم‌افزایی خيلي از مشكلات را می‌توانیم پشت سر بگذاريم و به پیشرفت‌های خوبي نائل شويم، گفت: اميدوارم همت، صداقت، صميميت و علاقه‌مندی شما براي پيشرفت استان يزد موجب رشد سرمایه‌گذاری يزدي تباران مقيم داخل و خارج از كشور شود و رفاه، امنيت، آسايش، آرامش و اميد بيشتر در تمام عرصه‌ها براي هم‌وطنان در برداشته باشد.
 

Jalskjjsjjsnhb 1.jpg Jalskjjsjjsnhb 2.jpg

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات