استاندار یزد مطرح کرد؛

ظرفیت بالای استان یزد برای اجرای طرح‌های ملی به صورت پایلوت

 استاندار یزد گفت: استان یزد ظرفیت لازم برای اجرای طرح‌های ملی در قالب پایلوت کشور را دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک شورای اجتماعی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با حضور استاندار و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور به منظور تشریح «برنامه استانی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی» و ارائه «گزارش جذب و هزینه کرد اعتبارات ابلاغی سازمان اجتماعی کشور» برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه استان یزد هنوز در سیل تغییر سبک زندگی و تهاجمات فرهنگی مانند جزیره‌ای در حال مقاومت است، اظهار کرد: علی رغم تمامی آسیب‌های وارده بر پیکره اجتماعی استان، یزدی‌ها همچنان بسیاری از اصالت‌های خود را حفظ کرده اند.
 
مهران فاطمی با تاکید بر اینکه مجموعه استان تمامی اعتبارات خود در این حوزه را بر بخش‌های آسیب دیده متمرکز خواهد کرد، گفت: در صورت معرفی یزد به عنوان استان هدف در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، می‌توانیم با برنامه‌ریزی، تمرکز و خلاقیت، الگویی مناسب برای دیگر استان‌ها باشیم.
 
استاندار یزد در ادامه تصریح کرد: چنانچه در برنامه‌های گسترده اجتماعی، ماموریتی متفاوت از سایر نقاط کشور برای استان یزد تعریف شود، قابلیت تحقق اهداف مورد نظر در کاهش چند آسیب اجتماعی پرتکرار را خواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه یزد در مسئله بهره‌وری نیز به عنوان استان هدف در کشور معرفی شده است، گفت: بهره‌وری یکی از موضوعات اساسی کشور و مورد تاکید مقام معظم رهبری است و پیش زمینه بهره‌وری از قدیم الایام در یزد وجود داشته و اساساً سبک زندگی و مدل اقتصادی یزدی‌ها یک مدل بهره‌ور بوده است.
 
فاطمی با اشاره به اینکه علی رغم روند افزایشی آسیب‌های اجتماعی در کشور، یزد در مقایسه با دیگر استان‌ها جزیره‌ای با ثبات در دل این طوفان متلاطم و این سیل خانمان سوز بوده است، افزود: بر این اساس پیشنهاد می‌شود به عنوان مصوبه این سفر، اعتبارات و برنامه‌های این حوزه به طور خاص بر استان یزد متمرکز شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت اختصاص یک پنجم اعتبارات درخواستی در طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به دفتر اجتماعی استانداری، با استفاده از توان دستگاه‌ها چندین برابر این بودجه اقدامات اثربخش انجام خواهد شد.
 
شایان ذکر است، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در این نشست ضمن موافقت با پیشنهاد استاندار یزد، از بحث و تبادل نظر در خصوص تصویب کلیات این پیشنهاد خبر داد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات