مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد عنوان کرد:

عزم جدي مسئولان استان براي رفع مشكلات عشاير

مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد گفت: مسئولان استان یزد در دولت تدبير و اميد براي رفع مشكلات جامعه عشايري عزم جدي دارند.
 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه‌شنبه 10 آذرماه جلسه شوراي عشاير استان با حضور رئيس سازمان امور عشاير كشور، مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد، فرماندار شهرستان خاتم و اعضاي شوراي عشاير استان در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
«هادي مقيمي» در اين جلسه ضمن تسليت ايام سوگواري اربعين حسيني اظهار داشت: شوراي عشاير استان يكي از شوراهاي فعال و پوياي استان است كه ساماندهي و بهبود شرايط زندگي عشاير استان را در دستور كار خود دارد.
وي بابیان اينكه متأسفانه در دولت قبل بسياري از مسائل عشاير مورد غفلت واقع‌شده است افزود: با تهيه و تدوين برنامه راهبردي ساماندهي عشاير استان و حمایت‌های دولت، برنامه‌ریزی‌های خوبي براي حمايت از اين قشر زحمتكش و کم‌ادعا به‌ویژه در شهرستان خاتم و ابركوه صورت گرفته است.
مقيمي ادامه داد: جامعه عشايري استان يزد 0/5 درصد جمعيت استان و 0/4 درصد جمعيت كشور را به خود اختصاص داده‌اند كه از اين تعداد دو هزار و 500 خانوار عشايري و 5 هزار نفر جمعيت عشايري استان را تشكيل می‌دهند.
مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري تصريح كرد: دولت تدبير و اميد و رئیس‌جمهوری اسلامي ايران توجه ویژه‌ای به روستائيان و عشاير دارند و آن‌ها را نيروهاي توليدگر جامعه می‌دانند.
وي در پايان سخنان خود با تأكيد بر اينكه جامعه عشايري استان يك جامعه زنده و مولد است اظهار اميدواري كرد که مسئولان استان بتوانند براي بهبود شرايط زندگي عشاير گام‌های مؤثر و نتيجه بخشي بردارند.
گفتني است در پايان اين نشست هر يك از اعضاي شوراي عشاير استان به بيان دیدگاه‌های خود در ارتباط با رفع مشكلات عشاير پرداختند.
سخنان رئیس سازمان عشایری کشور در اخبار تکمیلی ارائه‌شده است.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات