استاندار یزد در مراسم تجلیل از چهره ماندگار ریاضی کشور:

علم و ادب همراه با اخلاق و تقوی اثر گذار است

استاندار یزد گفت:علم و ادب و فرهنگ جدا از اخلاق و تقوی خیلی مفهومی ندارد و اگر علم ما با اخلاق و پرهیزگاری همراه شودتاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، چهارشنبه شب 16 اردیبهشت ماه مراسم تجلیل از چهره ماندگار ریاضی کشور دکتر مهدی بهزاد و آئین نکو داشت اساتید دانشگاههای آزاد استان با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیر کل حوزه استاندار، فرماندار یزد، نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای یزد، سمنان واصفهان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در سالن مرحوم سلطانی دانشگاه آزاد برگزار شد.
استاندار یزد در این آئین نکوداشت اظهارداشت: هر موقع که توفیق می یابم و در محیط دانشگاه حضور پیدا می کنم نفس تازه ای می کشم و همیشه خود را یک دانشجو می دانم و از این احساس لذت می برم.
" سید محمد میر محمدی" ادامه داد: شخصیت و منش افراد در همین مراکز دانشگاهی و آموزش عالی شکل می گیرد و شایسته است و در کنار کسب علم وظیفه شناسی، عشق به کار، نظم و ترتیب، حرکت در مسیر عدل و انصاف، احترام به حقوق دیگران،همدلی و نوع دوستی را در سر لوحه رفتار و کردار خود قرار دهیم.
وی افزود: پیشرفتهای ایران اسلامی به این دلیل است که فرزندان دلاور این دیار با ذهن خلاق خود به کسب علم پرداختند و علم آموزی خود را با اخلاق نیک همراه نمودند و امروز دانشمندان جوان ایرانی سمبل شخصیت و بزرگواری شایسته هستند.
" میر محمدی" عنوان کرد: متاسفانه در سالهای اخیر شاهد بوده ایم که دانشمندان هسته ای ما با انواع و اقسام شکلها ترور شده اند و کسانی اقدام به این ترورهای ناجوانمردانه نموده اند که با نظام، انقلاب و پیشرفت مردم ایران مخالف هستند.
عالی ترین مقام اجرایی استان ضمن تجلیل نمودن از مقام علمی دکتر مهدی بهزاد چهره ماندگار ریاضی کشور گفت: امروز شما از یک استاد یزدی تجلیل می کنید که شاخص بودن خود را به عنوان یک معلم در تمام عرصه ها و مراکز علمی و دانشگاهی نشان داده و با ذهن خلاق و تفکر مبتنی بر دانش ریاضی که داشته دانشجویان فراوانی را تربیت نموده است که هر یک از اندیشه والا و اخلاق پسندیده برخوردار هستند.
" میر محمدی " در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: اساتید دانشگاههای استان با تلاش بیشتر در تربیت دانشجویان نخبه، ایران اسلامی را الگویی برای همه کشورهای دنیا قرار دهند تا جهانیان از بزرگواری و شرافت ملت ایران سخن گویندو هر گردشگر خارجی که وارد ایران می شود احساس کند در یک فضای امن، آرام و بالنده حضور یافته است.


به یزدی بودن خود افتخار می کنم


چهره ماندگار ریاضی کشور در ادامه این مراسم گفت: من افتخار می کنم که یزدی هستم و امیدوارم روزی تمام تندیسهاو لوحهای تقدیر خود را که در این سالهای طولانی به من اهدا شده است را به یکی از دانشگاههای یزد یا خانه ریاضیات یزد تقدیم نمایم.
مهدی بهزاد اظهار داشت: استان یزد می تواند به قطب ریاضی کشور تبدیل شود و برای دستیابی به این مهم باید برنامه هایی تدوین و اجرا گردد.
گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و تندیس افتخار از سالها تلاش چهره  ماندگار ریاضی کشور تجلیل گردید و همچنین با اهدای لوح سپاس از زحمات اساتید دانشگاههای آزاد استان یزد تقدیر شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات