استاندار یزد در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی عنوان کرد :

عملکرد موفق یکسال گذشته استان یزد در حوزه های اقتصادی، علی رغم محدودیت های موجود

استاندار یزد با با اشاره به عملکرد موفق ستاد اقتصاد مقاومتی استان طی یکسال گذشته علی رغم مشکلات موجود، عنوان کرد: کسب رتبه اول امنیت سرمایه گذاری، افزایش صدور جواز تاسیس، رشد سرمایه گذاری و بهره برداری و همچنین پیشرفت چشمگیر طرح های بزرگ استان از جمله برخی از این موفقیت ها بوده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که به ریاست وزیر نیرو (وزیر معین اقتصاد مقاومتی استان) و با حضور نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استان در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با اشاره به عملکرد موفق ستاد اقتصاد مقاومتی استان طی یکسال گذشته عنوان کرد: کسب رتبه اول امنیت سرمایه گذاری، افزایش صدور جواز تاسیس، رشد سرمایه گذاری و بهره برداری و همچنین پیشرفت چشمگیر طرح های بزرگ استان از جمله برخی از این موفقیت ها بوده است.
 وی با بیان اینکه در همین مدت اقدامات خوبی در حوزه اولویت های استان نیز انجام شده است، گفت: مهمترین این اقدامات نهادینه کردن گفتمان اقتصاد دانش بنیان، تامین آب مورد نیاز استان از طریق خطوط انتقالی جدید و فعالیت هایی در راستای حفاظت از محیط زیست است.
استاندار با اشاره به تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار منتشر شده در کشور، بیشترین میزان کاهش نرخ بیکاری متعلق به استان یزد است.
 دکتر طالبی در بخش دیگری از سخنان خود به مدیریت مناسب استان در حوزه مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت : یزد در ابتدای ورود کرونا دومین استان کرونا زده کشور بود ولی با مدیریت خوب اعمال شده موفق به کسب جایگاه برتر در زمینه اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای شد.
 دکتر طالبی با اشاره به محدودیت های آبی یزد و همچنین اجرای موفق طرح ملی احیا و تعادل بخشی به منابع آبی استان، عنوان کرد: با توجه به این موفقیت، خواستار تشویق شهرستان ها و مساعدت بیشتر برای تامین آب مورد نیاز آنها هستیم.
وی با بیان اینکه تامین مالی اجرای طرح خط دوم انتقال آب شرب به استان از جمله خواسته های مردم و مسئولین است عنوان کرد: افزایش سهم آب انتقالی از خلیج فارس به استان از 20 میلیون متر مکعب به 40 میلیون متر مکعب، خواسته دیگر در حوزه تامین منابع پایدار آبی است.
وی در انتها با اشاره به گلایه های جدی فعالین حوزه اقتصادی استان از برخی دستگاه های ملی همچون بانک مرکزی و گمرک عنوان کرد: مهمترین مشکل نبود پاسخگویی مناسب است و استقرار نماینده بانک مرکزی در استان می‌تواند کمک بسیاری به حال این موضوع کند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات