عوامل شعب اخذ رای به هیچ وجه مجاز به نوشتن رای برای دیگران نیستند

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: با توجه به مراجعه افراد کم سواد یا ناتوان در نوشتن رای در شعب اخذ رای عوامل شعب به هیچ وجه مجاز به نوشتن رای برای دیگران نیستند و این افراد باید با فردی مورد اعتماد از خانواده خود در پای صندوق ها حضور یابند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، سعید رستگاری دبیر ستاد انتخابات استان یزد در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات استان با اشاره به حضور برخی افراد کم سواد یا ناتوان در نوشتن رای در شعب اخذ رای، گفت: این گروه از افراد برای شرکت در انتخابات می توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه کنند.

رستگاری ادامه داد: مسئولین شعب، اعم از نمایندگان فرماندار، اعضاء شعبه، ناظرین هیات نظارت و ... به هیچ وجه مجاز به نوشتن رای برای رای دهندگان نیستند.

او با اشاره به برخی سوالات در زمینه ثبت عکس توسط رای دهندگان گفت: تصویربرداری رای دهندگان به صورت شخصی یا خانوادگی، در صورت مخفی بودن آراء رأی دهندگان، بلامانع است.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد در پایان یادآور شد: باتوجه به تشابه نام و نام خانوادگی افراد در برخی حوزه های انتخابیه، به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات، در هنگام نوشتن آراء، نام، نام خانوادگی و کد انتخاباتی آن ها به صورت کامل و خوانا قید شود.

او ادامه داد: تدابیری در فرمانداری های استان اندیشیده شده تا افراد معلول یا دارای شرایط خاص بتوانند در همان محل سکونت رای خود را به صندوق بیندازند.
 
وی با اشاره به وضعیت شعب سیار رأی اظهار داشت: ۱۸۵ شعب سیار رأی طبق مسیر های مشخص شده از سوی ستاد انتخابات در مکان های مختلف استان شامل؛بیمارستان ها و دانشگاه ها برای رأی گیری ارسال شده است.
 
دبیر ستاد انتخابات استان یزد: شهروندان می توانند در صورت نیاز به صندوق سیار با شماره هایی که فرمانداری ها اعلام کردند، تماس بگیرند.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات