معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار خواستار شد:

فرصت حضور همه افراد و گروه‌ها در انتخابات فراهم شود

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و رئيس ستاد انتخابات استان گفت: اميدواريم با اقدامات هیئت‌های نظارت و شوراي نگهبان در فرآيندی قانوني، فرصت حضور حداكثري افراد، گروه‌ها و جریان‌های سياسي در انتخابات فراهم شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، نشست ستاد انتخابات استان با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل حوزه استاندار و سرپرست اداره كل روابط عمومي و مديركل دفتر امور سياسي و انتخابات استانداري، فرمانداران و معاونان فرماندار در سالن زنده‌یاد حميديا استانداري برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين جلسه ضمن تشكر از فعالیت‌های فرمانداران و هیئت‌های اجرايي استان در احراز صلاحيت داوطلبان انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در نسبت تعداد تائید صلاحيت داوطلبان به‌کل افراد ثبت‌نام كننده براي انتخابات با 97 درصد در جايگاه نخست كشور قرار داريم.
محمدعلي طالبي ادامه داد: اين آمار در مقايسه با دوره قبل با رشد 39 درصدي همراه بوده است و اميدواريم اين روند در هیئت‌های نظارت و شوراي نگهبان نيز دنبال شود و آمار رد صلاحیت‌ها در كشور كاهش يابد.
رئيس ستاد انتخابات استان افزود: در بحث عدم احراز صلاحیت‌ها بايد حوادث احتمالي را به‌خوبی مديريت نماییم و اجازه ندهيم عده‌ای بخواهند خلاف قوانين انتخابات مشكلاتي را در حوزه سياسي، امنيتي و اجتماعي براي جامعه به وجود آورند.
طالبي تصريح كرد: لازم است فعاليت و تبليغات داوطلبان، طرفداران آن‌ها و گروه‌ها و احزاب سياسي در زمان باقيمانده تا روز برگزاري انتخابات به‌خوبی رصد و مديريت شود و موارد سوءاستفاده‌های احتمالي به اطلاع ستاد انتخابات استان برسد.
وي با اشاره به موضوع تقسيمات كشوري گفت: اين بحث در حال حاضر در كشور و استان متوقف‌شده است و لازم است رؤساي ستادهاي شهرستاني مديريت و دقت لازم را در اين حوزه داشته باشند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: افراد و گروه‌هایی علاقه‌مند هستند در مقطع حساس انتخابات پيش رو با بزرگنمايي برخي از مشكلات زمينه نارضايتي مردم را فراهم كنند كه لازم است با مديريت شايسته از اين امر جلوگيري كنيم و بر نحوه خدمات ادارات استان به‌ویژه دستگاه‌های خدماتي نظارت نماییم.
طالبي ادامه داد: لازم است با همكاري تمام دستگاه‌های نظارتي و اجرايي استان زمينه حضور حداكثري مردم در انتخابات فراهم شود و شاهد مشاركت مردم در دو انتخابات مهم پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي باشيم.
وي در پايان سخنان خود از فرمانداران و رؤساي ستادهاي شهرستاني خواست تا ضمن مستندسازي و تهيه گزارش از فعالیت‌های انجام‌شده در طول برنامه زمان‌بندی انتخابات، بدون تعارف با نامزد خاصي در خصوص استفاده كانديداها از امكانات دولتي براي تبليغات خود جلوگيري كنند.
گفتني است در ادامه اين نشست هرکدام از اعضاي حاضر در جلسه گزارشي از فعالیت‌های انجام‌شده در راستاي برگزاري سالم و باشكوه انتخابات در هفتم اسفندماه سال جاري ارائه كردند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات