استاندار یزد:

فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باید استمرار یابد

استاندار یزد گفت : شایسته است فرهنگ ایثار و شهادت به یک اندیشه پایدار تبدیل شود و این استمرار حیات فرهنگ ایثار و شهادت همیشه زنده نگه داشته شود زیرا تا زمانی که حق و باطل وجود دارد این فرهنگ نیز باید وجود داشته باشد.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ظهر شنبه 23 اسفند ماه ستاد راهیان نور استان با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار، جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان و اعضای این ستاد در سالن مرحوم حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب ، هشت سال دفاع مقدس و 4000 شهید استان یزد اظهار داشت : بحث ایثار و شهادت یک بحث اصلی برای نظام جمهوری اسلامی ایران و اسلام است زیرا ما با فرهنگ ایثار و شهادت انقلاب کردیم ، از نظام دفاع نمودیم و با استفاده از این فرهنگ اخلاقیات و ارزشهای انقلاب را به دنیا معرفی کرده و می کنیم.
سیدمحمد میرمحمدی افزود : رشادتهای رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس و تدابیر جنگی فرماندهان ما درسهای بسیار بزرگی برای سایر کشورها داشته است زیرا دنیا تا قبل از این چنین ایثارهایی تجربه نکرده بود.
وی ادامه داد : شعار " خون بر شمشیر پیروز است" و قرارگرفتن نیروی انسانی در برابر سلاح برای جهانیان مفهومی نداشت و آنها تعجب می کردند که چگونه جمعیت عظیم پیر و جوان به جبهه ها می روند، جانبازی می کنند و به شهادت می رسند.
میرمحمدی عنوان کرد : جهانیان و کسانی که صدام و دولت عراق را حمایت می کردند باور نداشتند که ملت ایران بتواند با یک انسجام و روحیه ایثار و شهادت با وجود این مرز گسترده بین دو کشور ایران و عراق پیروزی را به دست آورد زیرا برای آنها تجهیزات نظامی و سلاح حرف اول و آخر را می زد.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت : باید این فرهنگ ایثار، شهادت و جانبازی که نقطه قوت نظام ماست به خوبی به جامعه و نسل جوان معرفی شود و چه مکانی بهتر از این مناطق عملیاتی که شهیدان ما با اعتقاد و ایمانی که داشتند از این جنگ استقبال کردند و به شهادت و قرب الهی رسیدند.
استاندار یزد اظهار داشت : شهدا، جانبازان،آزادگان، رزمندگان و ایثارگران متعلق به همه مردم هستند و همه باید در این حرکت مهم فرهنگی در کنار دولت و دستگاههای دولتی مشارکت داشته باشند زیرا دولت با مردم است و مردم با دولت تفاوتی ندارند.
میرمحمدی ادامه داد : اردوهای زیارتی راهیان نور و زیارت کردن مناطق دفاع مقدس و محل شهادت شهدای عزیزمان محدود به زمان خاصی نیست، برای همیشه تاریخ است و این حرکت باید تداوم و استمرار داشته باشد.
وی افزود : اگر در این حرکت فرهنگی برخی از زیرساختها با موانعی روبرو است و نیاز به تأمین اعتباری دارد باید ردیف بودجه ای برای رفع موانع حتی در سطح ملی پیش بینی شود زیرا این سفر زیارتی و سیاحتی بزرگترین دانشگاه عشق، ایثار و رشد ارزشهاست و یک دانشگاه عمومی است.
استاندار یزد به نقش تأثیرگذار و مهم رسانه ها و رسانه ملی اشاره و عنوان کرد : رسانه ها و صدا وسیمای استان هم می توانند در این زمینه در مباحث اطلاع رسانی، جذب علاقمندان و تشویق کسانی که در این حرکت فرهنگی مشارکت می کنند کمک نمایند.
عالی ترین مقام اجرایی استان اظهار امیدواری کرد : شاهد رونق بیشتر زائرین راهیان نور باشیم و این منطقه از جنوب کشور که به نوعی مسیر کربلا و عتبات عالیات است زینت بخش مسیر کربلا و نجف باشد و با زیارت این مناطق که با عطر شهدای هشت سال دفاع مقدس آغشته است بتوانیم اسلامی رفتار و عمل کنیم.

 

راهیان نور یک حرکت فرهنگی اثرگذار


در این جلسه معاون سیاسی, امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بر آشنایی بیشتر اقشار مختلف مردم با فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد.
محمدعلی طالبی افزود : شایسته است با همکاری همه دستگاههای استان و بخش عمومی جامعه شرایطی را فراهم کنیم تا براساس درخواستهایی که مردم دارند بتوانیم خواسته آنها را در بازدید مناطق عملیاتی دفاع مقدس برآورده کنیم و بتوانیم این حرکت فرهنگی اثرگذار را در طول سال به خوبی ادامه دهیم.
در ابتدای این جلسه سرهنگ قرقچیان جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری اردوی راهیان نور و اشاره به امکانات رفاهی که در اردوگاه و زائرسرای شهید عاصی زاده استان یزد که در مناطق جنوب کشور واقع است، بر مشارکت دستگاههای اجرایی استان برای تأمین بخش دیگری از زیرساختهای لازم در این زائرسرا تأکید کرد و دستگاههای حاضر در جلسه در این زمینه قول مساعد دادند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات