استاندار یزد خواستار شد:

فرهنگ را با مشارکت مردم در جامعه نهادینه کنیم

استاندار یزد دوشنبه شب 18 مردادماه در شورای فرهنگ عمومی استان گفت: ضروری است مباحث فرهنگی را با مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد در جامعه نهادینه کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، شورای فرهنگ عمومی استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار یزد، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار، مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت روان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،مسئولان و مدیران عضو این شورا در تالار اندیشه استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این جلسه ضمن گرامیداشت روز «تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه» بیان کرد: فرهنگ مهم ترین دغدغه جامعه امروز است و اگر فرهنگ در جامعه سامان گیرد آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.
«سیدمحمد میرمحمدی» ادامه داد: بسیاری از مشکلات موجود در جامعه ناشی از نابسامانی های فرهنگی است و لازم است راهکارهای مناسبی برای خشکاندن ریشه آسیب های اجتماعی شناسایی، ارائه و در این مسیر اقدامات موثر با جدیّت انجام شود.
وی با بیان اینکه فعالیت های گسترده ای در حوزه فرهنگی در استان انجام شده است، افزود: در همین راستا اتاق فکر فرهنگی با حضور علما، روحانیون، اندیشمندان و شخصیت های تاثیرگذار فرهنگی در استانداری تشکیل شده است و بر اساس سندتوسعه فرهنگی استان کمیته ها و شوراهای فرهنگی باید در استان، شهرستان ها، بخش ها، روستاها و محلات شکل گیرد تا یک شبکه گسترده فرهنگی را در استان ایجاد کنیم.
میرمحمدی تصریح کرد: نوجوانان و جوانان باید در تار‌‌وپود فرهنگی رشد کنند و از آسیب های اجتماعی و هجمه های فرهنگی مصون بمانند و تحقق این مهم مستلزم الگو قراردادن و درس گرفتن از شخصیت، رفتار و گفتار بزرگان است.
استاندار یزد در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با نهادینه شدن فرهنگ در جامعه شاهد پیشرفت و توسعه استان در همه زمینه ها باشیم.


احیاء سبک زندگی اسلامی در جامعه


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این جلسه گفت: اگر به خدا ایمان و اعتقاد داشته باشیم و خود را همواره در محضر پروردگار بدانیم و ببینیم بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد و به آرامش روان می رسیم.
«آیت الله محمدرضا ناصری» ادامه داد: هر کس ذکر و یاد خدا را در زندگی خود فراموش کند، زندگی اش پر از دغدغه و اضطراب خواهد شد و قدرت تصمیم گیری در برابر مشکلات در او کاهش می یابد.
آیت الله ناصری در پایان سخنان خود خواستار احیاء سبک زندگی اسلامی در جامعه شد و خاطرنشان کرد: با تفکر و تعقل می توانیم زندگی خود را در مسیر درست و مناسبی قرار دهیم و بر مسائل مختلف که موجب نگرانی و عدم آرامش ما می شود غلبه کنیم.
گفتنی است در ابتدای این جلسه «احمدعلی نوربالا» مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت روان گزارشی پژوهشی از پیمایش ملی سلامت روان و سرمایه اجتماعی در ایران و «محمود رستگاری» گزارشی از فعالیت های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) ارائه کردند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات