رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد:

فضای مجازی می‌تواند موتور محرک انتخابات استان باشد

 رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد گفت: فضای مجازی در آستانه انتخابات می‌تواند موتور محرک باشد تا مشکلات جبران‌ناپذیری رخ ندهد.

 به گزارش روابط‌عمومی استانداری یزد، محمدعلی شاه‌حسینی در جلسه‌ای با موضوع آشنایی با فرایند روز اخذ رأی بازرسی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری که در دانشگاه امام علی برگزار شد، اظهار کرد: بازرسان انتخابات مستلزم بر رعایت بی‌طرفانه قانون و عمل دقیق به قوانین هستند؛ چراکه آرای مردم امانت است و باید به بهترین وجه امانت‌داری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اعتماد مردم هرگز نباید از بین برود، چراکه اعتماد باشد، پیشرفت و توسعه با همراهی مردم محقق می‌شود، ابراز داشت: امانت‌داری در انتخابات باید مراعات شود، خود مردم تشخیص می‌دهند که آینده کشور را دست چه کسانی بسپارند، ما فقط موظف به تأمین امنیت و آرامش و اعتماد عمومی هستیم.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد با اشاره به اینکه قانون به‌صراحت گفته که وزارت کشور مأمور حسن اجرای انتخابات است، گفت: وزارت کشور از تمامی ابزارهای سخت‌افزاری و نیروی انسانی برای تحقق آن استفاده خواهند کرد که «تأمین آرامش، امنیت و اعتماد عمومی» وظیفه اصلی ما است.

شاه‌حسینی افزود: بازرسی که تسلط بر قانون نداشته باشد نمی‌تواند بازرسی کند، قانون‌خوانی و قانون‌دانی مهم است.

وی همکاری فرمانداران استان یزد در مورد فراهم‌کردن بسترهای لازم برای انتخابات پیشرو را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مردم استان یزد در انتخابات ادوار گذشته بیشترین حضور و مشارکت را رقم زده‌اند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد تأکید کرد: وظایف و فعالیت هیئت بازرسی و نظارت بر انتخابات باید برای مردم به طور کامل تبیین شود و به عبارتی باید ارتباطی دوسویه و مستمر در این زمینه وجود داشته باشد؛ چراکه اگر این ارتباط و اطلاع‌رسانی برقرار و‌ موردتوجه باشد؛ مردم نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را به هیئت‌های نظارت و بازرسی بر انتخابات اطلاع می‌دهند.

شاه‌حسینی در بخش دیگر سخنان خود به وظایف سربازرسان و بازرسان نیز اشاره داشت و افزود: سربازرسان عمدتاً محیط‌های بیرونی شعبات اخذ رأی و نظارت بر عملکرد بازرسان، پاک‌سازی محیط و حضور به‌موقع در شعبات اخذ رأی، تکمیل به‌موقع چک‌لیست‌های ابلاغی از سوی هیئت مرکزی انتخابات و ارسال به ستاد انتخابات وزارت کشور از عمده‌ترین وظایف سربازرسان است.
وی رصد فضای مجازی در آستانه انتخابات را بسیار ضروری دانست و افزود: این فضا باید کنترل شود تا مشکلات جبران‌ناپذیری رخ ندهد.

شایان به ذکر این، این جلسه با حضور  اعضای هیئت بازرسی انتخابات استان، فرماندار یزد، مدیران دستگاه‌های اجرایی و بازرسان و سربازرسان شهرستان یزد برگزار شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات