معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد مطرح کرد:

كالاي قاچاق ذائقه فرهنگ ايراني-اسلامي را تغيير می‌دهد/ ضرورت ايجاد باورپذيري و همبستگي نسبت به تحقق شعار سال/ شعار سال صرفاً اقتصادی نیست

«محمدعلي طالبي» در برنامه رادیویی «رودررو» با تبيين ابعاد سياسي و اجتماعي شعار حمايت از كالاي داخلي بر باورپذیری و همبستگي همگاني نسبت به اين موضوع تأکید كرد و گفت: كالاي قاچاق ذائقه فرهنگ ايراني- اسلامي را تغيير می‌دهد و بر اين اساس ترويج مصرف توليدات ملي و جلوگيري از قاچاق كالا و ارز ضرورت دارد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري يزد با حضور در برنامه راديویی «رودررو» به تبيين جنبه‌های مختلف شعار حمايت از كالاي ايراني به‌ویژه در ابعاد سياسي و اجتماعي پرداخت و يزد را به‌عنوان استاني توانمند درزمینهٔ اقتصادي، فرهنگي و مردمي براي سرعت بخشي به جريان عملي عنوان سال دانست.
وی بيان كرد: در نگاه اول بعد اقتصادي شعار حمايت از كالاي داخلي در جامعه پررنگ احساس می‌شود اما اين موضوع ابعاد مختلفي در حوزه‌های اجتماعي، فرهنگي و سياسي دارد و اگر بخواهيم اقدامات ما در مسير عملي تحقق شعار سال باشد، بايد تمام ابعاد را موردتوجه قرار دهيم.
طالبي افزود: اثرگذاري هر امري در باورپذيري و همبستگي اركان آن موضوع است و براي تحقق شعار سال نيز تولیدکنندگان بايد آگاهانه بر نیازسنجی بازار و كيفي نگري محصولات، مسئولان براي تسهيل گري و زمینه‌سازی توليد و عرضه مناسب و مردم نيز عزم جدي نسبت به فرهنگ‌سازی و مصرف كالاي داخلي داشته باشند.
وي خاطرنشان كرد: براي حمايت از توليدات ملي مردم نقش ويژه و پررنگي در موضوع فرهنگ‌سازی و ترويج مصرف دارند و ضروری است تریبون‌های رسمي و غیررسمی، گروه‌های مرجع، سازمان‌های مردم‌نهاد، رسانه‌ها، روحانيون و ساير گروه‌های مورد اعتماد عزم جدي براي نقش‌آفرینی نسبت به فرهنگ‌سازی و معرفي اين رويكرد نشان دهند.
معرفي الگوهاي توانمند و موفق در عرصه توليد ملي به جامعه
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد با اشاره به برگزاري اولين جلسه اقتصادي مقاومتي امسال توسط استاندار يزد دریکی از واحدهاي توليدي موفق گفت: براي اثربخشي بهتر و ترويج فرهنگ مصرف كالاي داخلي معرفي و حمايت از الگوهاي موفق در اين عرصه تأثیر چشمگيري دارد و علاوه بر آشنايي مردم با محصولات خوب، رقابت‌پذیری در عرصه توليد را نيز به همراه دارد.
طالبی تشريح كرد: بايد زیرساخت‌های لازم و شرايط مناسب را در حوزه امنيتي براي رونق سرمایه‌گذاری و اشتغال از يكسو و زمینه‌سازی و مبارزه با قاچاق كالا و ارز از سوي ديگر فراهم‌سازیم كه با توجه به اقدامات و بهره‌مندی كشور از دستگاه‌های پيشرفته بتوانيم كاهش تدريجي قاچاق كالا را شاهد باشيم.
وی افزود: مصرف محصولات خارجي مخصوصاً آن‌هایی كه به‌صورت قاچاق وارد می‌شود ذائقه فرهنگ ايراني- اسلامي را تغيير می‌دهند و از بعد ديگر بر روي اشتغال و توليد اثر می‌گذارد و ما بايد با همراهي مردم فرهنگ استفاده از كالاي ايراني را نسبت به مصرف كالاي خارجي جايگزين نماییم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پايان بيان كرد: با توجه به اينكه كشور با دغدغه‌های اجتماعي متعددي روبه‌رو است، بايد بپذيريم كه ريشه اكثر مشكلات اجتماعي موضوعات معيشتي و اقتصادي هستند و با اين نگاه همدل و همسو براي تحقق شعار سال كه ايجاد اشتغال، و كاهش نرخ بيكاري و آسیب‌های اجتماعي را نيز به همراه دارد با عزم جدي تلاش كنيم.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات