معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

كميته هاي شهرستاني بيماران خاص تشكيل شده است

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: اگر بتوانيم كميته هاي شهرستاني بيمارهاي خاص را به صورت منظم تشكيل دهيم و امكانات بهتري را در بحث درمان و حمايت از اين قشر آسيب پذير آماده سازي كنيم، قدم مفيدي را در اين عرصه برداشته ايم.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "محمد علي طالبي" روز چهارشنبه 19 آذر ماه درجلسه كميته بيماريهاي خاص استان با اشاره به اينكه كمك به بيماران خاص امري مقدس محسوب مي شود، اظهار داشت: بازديد شهرستان ها در خصوص بيماريهاي خاص باعث شده مشكلات اين حوزه احصا شود كه حساسيت اين مقوله ايجاب مي كند اين بازديدها مرتب ادامه يابد.
وي افزود: مشكلات بر سر راه كمك به بيماران خاص بايد مرتفع گردد و جايي هم اگر محدوديتي وجود دارد بايد به مسئولان مرتبط منعكس شود.
طالبي خاطر نشان كرد: افرادي را داريم كه به خاطر عارضه بيماري، خانه و كاشانه خود در شهرستان را رها كرده و به مركز استان مهاجرت كرده اند كه اين امر نيز مشكلي را بر زندگي آنها اضافه كرده است.
وي گفت: اگر بتوانيم كميته هاي شهرستاني بيمارهاي خاص را به صورت منظم تشكيل دهيم و امكانات بهتري را در بحث درمان و حمايت از اين قشر آسيب پذير آماده سازي كنيم، قدم مفيدي را در اين عرصه برداشته ايم.
اين مقام مسئول تشكيل كميته بيماري هاي خاص در شهرستان يزد را نيز ضروري دانست و بيان كرد: در كميته استاني مسائل كلان و كلي مطرح مي شود ولي در كميته شهرستاني مسائل مرتبط با بيماران بحث و تبادل نظر خواهد شد.
وي تاكيد كرد: ظرفيت و سرمايه اجتماعي بالايي كه در خصوص خيرين در استان وجود دارد بايد در خصوص مسائل مرتبط با بيماران خاص مورد استفاده مطلوب قرار گيرد و اطلاع رساني مي تواند نقش بسيار موثري را در اين زمينه داشته باشد.
طالبي ادامه داد: احساس مي شود ظرفيت بسيار خوبي در خصوص خيرين داريم كه با توجيه مناسب و اينكه اولويت ها را براي ايشان تبيين كنيم كمك اين قشر تاثيرگذار را به دنبال خواهد داشت.
وي تبيين اولويت ها در استان را نيز مهم ارزيابي كرد و گفت: امروز حل برخي مشكلات اجتماعي از طريق خيرين و سرمايه هاي اجتماعي موجود دراستان بايد دنبال شود كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
طالبي برنامه ريزي دقيق در اين زمينه را خواستار شد.
مدير كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري نيز در اين جلسه اظهار داشت: امسال كميته هاي شهرستاني بيماران خاص تشكيل شده است كه مزايايي همچون عدم رفت و آمد اين بيماران به مركز استان را به دنبال خواهد داشت.
"مجيد جواديان زاده" ياداور شد: در ارديبهشت ماه سال جاري احكامي براي فرمانداران شهرستان هاي استان صادر شده است كه در آن اين افراد به عنوان رييس كميته بيماريهاي خاص آن شهرستان مشخص و حيطه وظايف هر يك تبيين شده است.
مشاور استاندار در امور سلامت نيز در اين جلسه بيماران خاص را نيازمند حمايت ويژه دانست و افزود: پيشگيري را بايد مقدم بر درمان بگذاريم.
"دهستاني" نقش حوزه هاي علميته در فرهنگ سازي در جامعه را بسيار موثر توصيف كرد و گفت: اولويت قرار گرفتن اين امر توسط صدا و سيما در خصوص اطلاع رساني و نقش آموزش و پرورش نيز از جمله موارد ديگر اشاره شده توسط اين مقام مسئول بود.
در اين جلسه چند تن از فعالان خدمت رساني به بيماران خاص مسائل و مشكلات خود را مطرح كردند و بحث و تبادل نظر پيرامون آن صورت گرفت، همچنين گزارشي از فعاليت هاي دبيرخانه كميته بيماريهاي خاص و بازديد هاي شهرستاني كميته ارائه شد.
گفتني است در استان يزد تا پايان شش ماهه اول سال جاري 1692 نفر دچار بيماريهايي همچون تالاسمي، ام اس، هموفيلي، دياليز و پيوندي هستند.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات