معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد:

لازمه تحقق شعار سال، همت و تلاش مردم و مسئولان است/ جلسات شورای اداری استان کاربردی‌تر می‌شود

«علی زینی وند» در نخستین نشست شورای اداری استان با تأکید بر کاربردی‌تر شدن جلسات این شورا به تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: بیش از یک دهه است که از سوی مقام معظم رهبری شعار اقتصادی تعیین می‌شود و امسال هم بر اساس اهمیت چرخه اقتصاد کشور، رهبر فرزانه انقلاب شعار سال را به نام حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری کردند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد روز چهارشنبه 15 فروردین‌ماه در نخستین نشست شورای اداری استان بیان کرد: نام‌گذاری شعار سال به این معناست که باید با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب بتوانیم هم مردم و هم مسئولان این شعار را در جامعه فراگیر کنیم و باهمت و تلاش موجب رونق اقتصاد و اشتغال جوانان در جامعه شویم.
«علی زینی وند» افزود: در همین راستا قرار است کمیته‌ای تشکیل دهیم و کارخانه‌هایی که در استان کالاهای مرغوب ایرانی را تولید می‌کنند شناسایی و با طرح و برنامه مناسب این شعار را در استان یزد که یک استان صنعتی و دارای مزیت به شمار می‌رود، تحقق‌بخشیم.
وی بابیان اینکه به‌زودی از سوی استاندار یزد بخشنامه‌ای به‌تمامی ادارات استان ابلاغ می‌شود، گفت: ادارات استان ازاین‌پس موظف می‌شوند تا استفاده از کالاهای ایرانی را به‌صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند و قطعاً از کالای ایرانی در تجهیزات و وسایل در محل کارشان استفاده کنند.
زینی وند بر ضرورت برگزاری کاربردی‌تر و مؤثرتر جلسات شورای اداری استان یزد تأکید کرد و ادامه داد: جلسات شورای اداری باید دستور کار مشخص داشته باشند تا بتوانیم به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بیان کرد: تلاش می‌کنیم جلسات شورای اداری استان یزد را به‌تناسب مشکلات همچنین به‌تناسب اولویت‌های استان، برگزار کنیم و همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا این جلسات مصوبه داشته باشند.
زینی وند افزود: امسال سفرهای منظم و دوره‌ای معاونان استاندار به همراه مدیران کل به شهرستان‌های استان را خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم بر اساس یک برنامه‌ریزی منظم، از پروژه‌ها، کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و خدماتی در شهرستان‌ها بازدید شود.
وی خاطرنشان کرد: فرمانداران نیز باید بر دستور کار جلسات و مصوبات سفرهای شهرستانی کار عملیاتی انجام دهند تا شاهد پیشرفت و توسعه امور در شهرستان‌های استان باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه کارخانه‌های استان یزد به سه دسته تقسیم می‌شوند که دسته نخست موفق هستند، گفت: این کارخانه‌ها نباید به حال خود رها شوند بلکه باید با تشویق، انگیزه‌های بیشتری برای رسیدن به نقطه مطلوب در آن‌ها ایجاد شود.
زینی وند ادامه داد: دسته دوم نیز کارخانه‌های فرسوده یا نیمه فعال هستند که نیاز به نوسازی دارند یا تسهیلات که لازم است به آن‌ها کمک شود تا از شرایط بحرانی خارج‌شده و به تولید و اشتغال‌زایی برسند.
وی تصریح کرد: دسته سوم کارخانه‌های دارای مشکلی هستند که دیگر به‌اصطلاح زنده نمی‌شوند و باید برای آن‌ها تدبیری اندیشیده شود اما به‌طورقطع در سال ۹۷ دیگر پول و منابع استان و دولت صرف آن‌ها نخواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان سخنان خود گفت: کارگروه نظارت بر عملکرد کارگروه اشتغال استان تشکیل‌شده است و ما به‌صورت دقیق این طرح‌ها را رصد می‌کنیم و امیدواریم تا پایان فصل بهار بانک‌ها نیز بتوانند به‌صورت صد درصد آن‌ها را جذب نمایند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات