معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد:

لازمه رشد اقتصادی تمرکز بر تکمیل زنجیره تولیدواشتغال است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در نشست کانون کارآفرینی استان با تأکید بر فعال‌سازی و باور ظرفیت عظیم بخش خصوصی بیان کرد: لازمه رشد اقتصادی تمرکز بر تکمیل زنجیره تولید، اشتغال و ثروت آفرینی است.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ «علی زینی وند» در نشست کانون کارآفرینی استان یزد گفت: مزیت استان در نیروی انسانی و ایده‌های مؤثر است که امیدواریم بتوانیم باهم افزایی و تسهیل گری، این ظرفیت را به مرحله بهره‌برداری برسانیم و به شغل و رفاه برای مردم درروند توسعه کشور تبدیل کنیم.
وی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت تشکل کارآفرینی در استان افزود: نفس حضور تشکل‌های تخصصی در عرصه‌های مختلف خود یک‌قدم و حرکت روبه‌جلو در دنیاست و اقداماتی که تشکلی تصمیم‌گیری شوند نسبت به فعالیت‌های پراکنده موفقیت بیشتری دارد.
وی اظهار کرد: در تجارت بین‌الملل و اقتصاد دنیا اتفاقاتی افتاده که به ما این پیام را منعکس می‌کند که دیگر بدون دانش، بررسی و فکر نمی‌توان کاری را پیش برد و به نتیجه قابل‌قبول دست‌یافت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد ادامه داد: با توجه به شرایط عصر حاضر ما نیز ناگزیر به سمت ادغام در اقتصاد جهانی پیش خواهیم رفت و از سوی دیگر اقتصاد مقاومتی نیز به ما کمک می‌کند که تکانه‌های اقتصادی از خارج کشور را مدیریت کنیم و آسیب‌های آن را به حداقل برسانیم.
زینی وند بیان کرد: در کشور اتفاقاتی افتاده که نشان می‌دهد شرایط ما روبه‌پیشرفت است، پس با توجه به فهم عمومی به وجود آمده باید برای این رویکردهای نو زمینه‌سازی، ساختاربندی و همراهی کنیم که اثرات مثبت آن تقویت منافع مردم و کشور را به همراه داشته باشد
وی با اشاره به اهمیت گفتمان و نگاه اجرایی کلان کشور درروند توسعه خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید دیدگاه‌های علمی و ارزشمندی وجود دارد که در برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته به‌خوبی مشخص است و امروز ما می‌دانیم در دنیا چه اتفاقاتی افتاده و باید به کدام سمت حرکت کنیم.
معاون استاندار یزد گفت: کشور به یک عقلانیت در حوزه توسعه رسیده است و امیدواریم این روند رو به رشد باشد تا روند آگاهی اجتماعی و فشار دانش بر نادانسته‌ها، کشور را به سمت راه درست رهنمون سازد.
زینی وند اظهار داشت: ظرفیت عظیم بخش خصوصی باید در کشور بسیار پررنگ و موردتوجه در تمام برنامه‌ها باشد زیرا برنامه ما چالاک سازی و فاصله گرفتن از حجم سنگین نیروی انسانی واردشده به بدنه اجرایی دولت در دوره‌های قبل است.
 وی اتفاق خوب دیگر در کشور را رشد اقتصاد دانش‌بنیان دانست و افزود: خوشبختانه با توجه به جایگاه علمی و نیروی انسانی مناسب پویایی و اثرگذاری دانش‌بنیان و فن بازارها را در نمونه‌های موفق برای استان یزد شاهد هستیم.
زینی وند بیان کرد: در کشورهایی که در عرصه اقتصادی متحول شده‌اند اولین مطالعه را بر موضوعات آینده تولید، کالا و یک شغل متمرکز می‌کند و ما نیز باید در کنار فعالیت‌های کلان اقتصادی، توسعه مشاغل خرد و تکمیل زنجیره تولید به‌ویژه بازارشناسی را موردتوجه قرار دهیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان گفت: باید از ایده‌های خوب در استان حمایت کنیم و با تسهیل گری و پیشنهاد زمینه‌های شغلی مناسب از صنایعی که آینده خوبی درروند تبدیل ایده به ثروت دارند حمایت کرده و انرژی موجود را بی‌نتیجه صرف نکنیم.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات