استاندار یزد:

لزوم ارائه پیشنهادات پژوهشی در حوزه هواشناسی به دانشجویان/ پیوند سازمان هواشناسی با جامعه علمی تقویت شود

استاندار یزد گفت: با پیوند سازمان هواشناسی با دانشگاه و جامعه علمی و فارغ التحصیلان می توان برای ارتقاء این سازمان مهم، استراتژیک و راهبردی برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، استاندار یزد با حضور در اداره کل هواشناسی استان به بررسی مسائل، خدمات و فعالیت های این مجموعه پرداخت.
 
استاندار یزد در جریان این بازدید، با اشاره به اهمیت فعالیت‌های سازمان هواشناسی در زندگی مردم، اظهار کرد: اداره کل هواشناسی در متن زندگی مردم است و اخبار مرتبط با آب و هوا در سبد پایش مستمر و روزانه مردم قرار دارد.
 
مهران فاطمی در ادامه به سرمایه اجتماعی بسیار بالای مجموعه هواشناسی اشاره و تصریح کرد: ارائه دقیق و منظم پیش بینی‌های هواشناسی باعث افزایش اعتماد مردم و علاقمندی روز افزون آن ها به این حوزه خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه گزارش‌های کارشناسان هواشناسی استان یزد همواره شیوا، دقیق، فنی و روان بوده‌ است، گفت: کارشناسان هواشناسی حاصل تلاش‌های کلیه کارکنان مجموعه هواشناسی را بیان می‌کنند و خوشبختانه از محبوب‌ترین مجریان صدا و سیما هستند.
 
استاندار یزد با اشاره به اولویت‌های پژوهشی هر ساله اداره کل هواشناسی عنوان کرد: با توجه به حضور دانشجویان دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته هواشناسی در دانشگاه یزد، لیستی از پیشنهادات پژوهش‌های کاربردی این حوزه جهت استفاده اساتید و دانشجویان مشخص شود.
 
وی با بیان اینکه توان مهارتی و عملیاتی برخی فارغ التحصیلان رشته هواشناسی برای ورود به حوزه اجرا بسیار پایین است، گفت: در راستای تفسیر و تطبیق نقشه‌های هواشناسی و ارائه پیش بینی و تحلیل‌های دقیق از سوی دانشجویان، تدوین برنامه ای مشترک با دانشگاه در دستور کار قرار گیرد.
 
فاطمی با تاکید بر ضرورت ارائه هفتگی رساله‌ها و پایان‌نامه‌های رشته هواشناسی با حضور اساتید و دانشجویان، خاطرنشان کرد: سمینارهای و سخنرانی‌های علمی با هدایت کارشناسان هواشناسی و اساتید این حوزه برگزار و اقلیم آینده یزد و اثر شاخص‌ها و مباحث مربوط به تعدیل آب و هوا بر روی اقلیم کشاورزی استان بررسی شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت مسئله اشتغال فارغ التحصیلان رشته هواشناسی استان، گفت: با توجه به جذب تعداد محدودی از دانشجویان توسط اداره کل هواشناسی، باید برای اشتغال بخش عمده فارغ التحصیلان این رشته نیز برنامه‌ریزی شود.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در ادامه با تاکید بر تدوین و اجرای برنامه‌های تحولی در اداره کل هواشناسی یادآور شد: در صورت ارائه یک مدل مناسب در این حوزه، در سفر سوم رئیس جمهور به استان مصوبه دولت برای آن اخذ خواهد شد.
 
استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: می‌توان با پیوند سازمان هواشناسی با دانشگاه و جامعه علمی و فارغ التحصیلان برای ارتقاء این سازمان مهم، استراتژیک و راهبردی برنامه‌ریزی کرد.
 
فاطمی در پایان با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های سازمان هواشناسی استان یزد، تصریح کرد: مجموعه استان آمادگی دارد تا پس از ارائه ادله‌های محکم علمی برای اخذ مصوبه دولت جهت تامین اعتبار تکمیل زیرساخت‌هایی مانند رادار و دیگر تجهیزات هواشناسی اقدام کند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات