استاندار یزد در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان، عنوان کرد:

لزوم بهره گیری از تمامی ظرفیت ها برای رونق امر ازدواج

استاندار یزد با بیان اینکه باید شرایط را در استان برای تسهیل ازدواج جوانان فراهم کنیم، عنوان کرد: علاوه بر وام های مصوب ملی، به دنبال تعریف وام های جدید قرض الحسنه در استان بوده و همچنین بهترین تسهیلات و شرایط را برای موسسات و خیرینی که در زمینه تامین مسکن جوانان فعالیت می کنند، فراهم می کنیم و تمامی ظرفیت ها برای رونق امر ازدواج بهره گیری می کنیم.




به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در  ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد که با حضور اعضای ستاد، همزمان با روز ازدواج و به منظور بررسی این مقوله در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در حوزه جوانان افزایش نرخ ازدواج در استان است، افزود: یکی از علل کاهش آمار ازدواج در کشور مسائل اقتصادی بوده که اقداماتی همچون کمک مؤسسات مختلف به جوانان کم بضاعت و ارائه وام های ازدواج صورت پذیرفته است.
 وی با بیان اینکه باید شرایط را در استان برای تسهیل ازدواج جوانان فراهم کنیم، عنوان کرد:  علاوه بر وام های مصوب ملی، به دنبال تعریف وام های جدید قرض الحسنه در استان بوده و همچنین بهترین تسهیلات و شرایط را برای  موسسات و خیرینی که در زمینه تامین مسکن جوانان فعالیت می کنند، فراهم می کنیم.
 وی با اشاره به نادیده گرفته شدن مکانیزم های سنتی که از گذشته تسهیل کننده ازدواج در جامعه بوده اند، افزود: مؤسسات فعال در حوزه ازدواج، از تمامی ظرفیت ها از جمله معتمدین محلی برای ترویج و توسعه این امر استفاده کنند.
 استاندار با اشاره به اقدامات و فعالیت های خوب برخی مؤسسات و تشکل ها از جمله شبکه فعالین ازدواج استان یزد، عنوان کرد: بر اساس آمار ارائه شده، فعالیت این تشکل ها موجب کاهش آمار طلاق و افزایش ازدواج شده و می‌توان با بسط یافتن زمینه های فعالیت این تشکل ها، اثر گذاری بیشتر آنها را فراهم کرد.
 دکتر طالبی با اشاره به تغییر سبک زندگی به عنوان یکی از علل کاهش آمار ازدواج در کشور، عنوان کرد: باید اهمیت ازدواج برای جوانان و خانواده ها به صورت جدی تبیین شود.
 وی با بیان اینکه در استان نیازمند کمیته ای تخصصی هستیم که روی موضوع تسهیل شرایط و گسترش ازدواج در استان به صورت مستمر کار کند، افزود: این کمیسیون با شناخت از ظرفیت ها  پتانسیل های مختلف استان، در زمینه گسترش امر ازدواج قدم بردارد.
استاندار یزد در انتها با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص افزایش آمار طلاق در استان، عنوان کرد: این افزایش آمار کشوری بوده و از نظر میزان طلاق رتبه بیست و هفتم کشور هستیم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات