معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد تأكيد كرد:

لزوم توجه ويژه به كاهش آسیب‌های اجتماعي ازجمله طلاق

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار با ابراز رضايت از اقدامات بسيار خوب انجام‌شده براي كاهش آسیب‌های اجتماعي استان ازجمله طلاق در سال گذشته، بر ضرورت اقدام و توجه ويژه به اين مهم در سال جاری نيز تأكيد كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز چهارشنبه 25 فروردین‌ماه جلسه كارگروه تخصصي فرهنگي اجتماعي استان با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري و اعضاي اين كارگروه در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در این جلسه بابیان اينكه مقام معظم رهبري و مسئولان ارشد نظام توجه و تأكيدات فراواني بر مسائل فرهنگي و اجتماعي و اهميت و جايگاه اين مسائل دارند اظهار داشت: در حوزه وزارت كشور نيز ستاد فرهنگي و اجتماعي مديريت و ساماندهي آسیب‌های اجتماعي تشکیل‌شده است كه به‌زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.
«محمدعلي طالبي» ادامه داد: سال جاری سال پركاري از جهت اقدام و رسيدگي به مسائل فرهنگي و اجتماعي است و خوشبختانه طرح‌های مطالعاتي خوبي در اين راستا به همت دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري با همكاري سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش غيردولتي تدوین‌شده و مرحله اجرايي شدن آن‌ها فرارسيده است.
وي با اشاره به اينكه در سال‌های گذشته‌نگرانی هايي را در رابطه با افزايش نرخ طلاق در استان داشتيم افزود: خوشبختانه با اقدامات اساسي كه در اين موضوع انجام شد از اين ميزان افزايش نرخ طلاق فاصله گرفته‌ایم.
طالبي تصريح كرد: ضروري است با توجه به شرايط اجتماعي و فرهنگي استان و آسیب‌های اجتماعي كه به علت پديده مهاجرت با آن مواجه هستيم اقدامات اساسي را در حوزه طلاق در دستور كار دستگاه‌های مختلف ازجمله دادگستري، سازمان بهزيستي و كارگروه فرهنگي و اجتماعي استان قرار دهيم.


بازشناسي شخصيت و آثار آيت ا... شهيد مرتضي مطهري (ره)


معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در بخش ديگري از سخنان خود با توجه به فرارسيدن ايام شهادت استاد شهيد «آيت ا... مرتضي مطهري (ره)» اظهار داشت: همه ما به شخصيت والاي اين شهيد گران‌قدر و تمجيدهايي كه حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري از ايشان داشته‌اند واقف هستيم اما متأسفانه نام، شخصيت و آثار آيت ا... شهيد مطهري تحت‌الشعاع مناسبت شهادت ايشان و روز معلم قرارگرفته كه لازم است همه دستگاه‌های استان با مشاركت و هم‌افزایی شايسته به‌منظور بزرگداشت استاد شهيد آيت ا... مطهري (ره) اقدام كنند.
طالبي در پايان سخنان خود بر ضرورت بازشناسي شخصيت و آثار آيت ا... شهيد مطهري (ره) و شناساندن اندیشه‌های اين شهيد والامقام به نسل جوان تأكيد كرد.
گفتني است در پايان اين مراسم از دفتر امور بانوان و خانواده استانداري، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، اداره كل نهاد کتابخانه‌های عمومي و اداره كل ورزش و جوانان استان با اهداي لوح تقدير تجليل شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات