استاندار يزد تأكيد كرد:

لزوم تیزبینی و هوشیاری بیش‌ازپیش در برگزاری انتخابات مرحله دوم

استاندار يزد بابیان اینکه مرحله دوم انتخابات از حساسيت بسيار بالايي برخوردار است؛ اظهار داشت: ضروری است با تيزبيني، هوشياري و قانونمندی بیش‌ازپیش از جانب دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، حماسه‌ای باشکوه در دهم اردیبهشت‌ماه رقم بخورد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد شامگاه شنبه 21 فروردین‌ماه نشست ستاد انتخابات استان با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان، اعضای ستاد انتخابات استان و فرمانداران شهرستان‌های مهریز، بافق، خاتم، بهاباد و ابرکوه در سالن زنده‌یاد حميديا برگزار شد.


انتخابات 7 اسفند، انتخاباتی بی‌سابقه بود


استاندار يزد در اين نشست ضمن تبريك سالروز ولادت حضرت امام محمدباقر (ع) و آغاز ماه رجب اظهار داشت: انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در استان يزد بسيار باشكوه و چشمگير بود و اعتماد و اطمينان مردم به مسئولان نظام جمهوري اسلامي ايران را بیش‌ازپیش نشان داد.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: اين انتخابات چه ازنظر حضور مردم و چه ازنظر تعداد داوطلبان و نيز فعاليت نامزدها و هواداران آن‌ها گسترده و بی‌سابقه بود و به‌گونه‌ای عمل شد كه عليرغم رقابت‌های گسترده انتخاباتي، سالم و قانونمند برگزار شد.
وي افزود: اين مهم به علت بی‌طرفی دست‌اندرکاران انتخابات، هماهنگي لازم بين هیئت‌های اجرايي، نظارت و بازرسي، تيزبيني و هوشياري كامل عوامل اجرايي انتخابات رقم خورد.
ميرمحمدي تصريح كرد: خوشبختانه استان در موضوعات پس از برگزاري انتخابات نيز با كمترين مشكل روبرو بود و قوانين و مقررات به‌طور كامل توسط دست‌اندرکاران برگزاري انتخابات رعايت شد.


بی‌طرفی و قانونمندی دو اصل مهم برگزاری انتخابات در مرحله دوم


عالی‌ترین مقام اجرايي استان با اشاره به برگزاري انتخابات مرحله دوم در بزرگ‌ترین حوزه انتخابيه كشور گفت: در شهرستان‌های مهريز، ابركوه، خاتم، بافق و بهاباد به دليل به حدنصاب نرسيدن آرا، انتخابات به دور دوم كشيده شده است و دو نفر به رقابت خواهند پرداخت.
وي ادامه داد: دست‌اندرکاران انتخابات بايد مانند دوره اول بی‌طرفی كامل را اصل قرار دهند چراکه هر دو داوطلب ورود به مجلس شوراي اسلامي براي ما عزيز هستند و وظیفه‌داریم هرکسی كه بارأی مردم به مجلس راه يافت را حمايت كنيم.
استاندار يزد اظهار داشت: هر دو كانديدا افرادي باتجربه و باانگیزه هستند و در سوابق کاری‌شان همكاري با مجموعه استانداري مشاهده می‌شود.
ميرمحمدي افزود: انتخابات در اين مرحله از حساسيت بسيار بالايي برخوردار است و برگزاري انتخابات نيازمند تيزبيني، هوشياري و مراقبت بيشتري است.
استاندار يزد ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد، صداوسيما و رسانه‌های استان نقش مهمي در افزايش مشاركت مردم‌دارند همان‌طور كه در مرحله اول انتخابات نيز با آگاه‌سازی مردم نقش خود را در تشويق مردم براي حضور گسترده در انتخابات به‌خوبی ايفا كردند.


تخصيص اعتبارات گسترده در سفر رئیس‌جمهوری به يزد


عالی‌ترین مقام اجرايي استان در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تقدير و تشكر از استقبال بی‌نظیر اقشار مختلف مردم از ریاست‌جمهور در سفر رئیس‌جمهوری اسلامي ايران و كاروان تدبير و اميد به استان يزد گفت: طرح‌ها و پروژه‌های 44 گانه در اين سفر به تصويب هیئت دولت رسيد و دولت يازدهم اعتبار بسيار خوب 970 میلیارد تومانی را به استان اختصاص داد كه بايد باکار و تلاش و شادابي در خدمت به مردم زمینه‌های توسعه و تحول استان را فراهم كنيم.


تدوين 60 طرح و 250 پروژه دولت براي تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتي


ميرمحمدي همچنين با اشاره به نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبري به نام «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» خاطرنشان كرد: دولت تدبير و اميد 12 برنامه ملي، 60 طرح و 250 پروژه براي تحقق سیاست‌های كلي اقتصاد مقاومتي در كشور تدوين كرده است.
استاندار يزد در پايان سخنان خود تأكيد كرد: گفتمان اقتصاد مقاومتي بايد در بين اقشار مختلف مردم به يك فرهنگ تبديل شود و خوشبختانه در دولت يازدهم بستر براي تحقق اين مهم فراهم است.
گفتنی است در ابتدای این جلسه هریک از اعضای ستاد انتخابات استان و فرمانداران بزرگ‌ترین حوزه انتخابیه کشور به ارائه گزارش درزمینهٔ برگزاری انتخابات در مرحله اول و مباحث برگزاری انتخابات در مرحله دوم ارائه کردند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات